Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Powiat lubiński organizuje komunikację. Na początek 50 autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-03-21 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powiat lubiński organizuje komunikację. Na początek 50 autobusów
Lubinfot. Gieroj, lic. GDFL
Starostwo powiatowe w Lubinie, jak każdy powiat zgodnie z nowymi przepisami, ma obowiązek zorganizować na swoim terenie transport publiczny. Stąd ogłoszony właśnie przetarg na trzyletnią obsługę transportu autobusowego. Powiat lubiński szuka przewoźnika z 50 autobusami.

Zamówienie jest spore, bo urzędnicy przeznaczyli na nie 112,5 mln zł. Jest też o tyle istotne, że jest jednym z pierwszych tego rodzaju w Polsce. Co więcej komunikacja w powiecie lubińskim, podobnie jak w samym Lubinie, ma być bezpłatna.

Zamawiający wymaga od oferentów dysponowania 50 autobusami podzielonymi na cztery grupy. Te określone symbolami A oraz A1 to 38 pojazdów 12-metrowych. Wśród nich 31 (w tym oba z podgrupy A1) muszą mieć całkowicie niską podłogę. Autobusy oznaczone jako A powinny pomieścić 85 osób, z czego 29 na miejscach siedzących. Dwa opisane jako A1 mają mieć minimalną pojemność określoną na 75 pasażerów, ale za to 39 na miejscach siedzących. W tym przypadku wystarczy też dwoje drzwi, choć pozostałe autobusy w kategorii A muszą mieć ich troje.

W kategorii B chodzi o 7 pojazdów 9-metrowych (minimum 8,9 m długości), które pomieszczą 55 osób z czego 22 na miejscach siedzących. Sześć z nich musi mieć częściowo niską podłogę. Częściowo niską podłogę musi też mieć pięć pojazdów oznaczonych literą C (o długości minimum 6,9 m). Te z kolei mają pomieścić 28 osób i mieć minimum 12 siedzeń.

Wszystkie autobusy muszą mieć wydzielone miejsce na wózek dziecięcy lub inwalidzki. Muszą też spełniać normę emisji spalin Euro 3. Nie muszą być fabrycznie nowe, a nawet urzędnicy powiatowi dopuszczają dość wiekowe pojazdy. Powinny zostać wyprodukowane najwcześniej w 2006 r. (dopuszcza się cztery pojazdy o dwa lata starsze), ale ich średni wiek nie powinien przekroczyć 8 lat.

Od oferentów wymaga się doświadczenia w postaci zrealizowanej w ciągu ostatnich trzech lat usługi, trwającej nieprzerwanie przez minimum dwa lata, polegającej na wożeniu pasażerów w wymiarze minimum 200 tys. wozokilometrów miesięcznie.

Kryteria oceny ofert, które można składać do 8 kwietnia są dwa. Cena będzie brana pod uwagę w 95 proc. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za przystosowanie pojazdu do potrzeb osób z ograniczoną zdolnością ruchową, przez co zamawiający rozumie po prostu pojazdy z niską podłogą. Zgodnie z dokumentacją musi ich być co najmniej 42. Za każdy kolejny, przewoźnik zyska wyższą notę końcową.

Zamawiający przewiduje, że cała umowa, przewidziana na okres od 1 lipca 2016 r. do końca czerwca 2019 r., obejmie ok. 10 mln wozokilometrów (9,83 mln wozokilometrów), z czego autobusami A i A1 trzeba będzie zrealizować prawie 7 mln wozokilometrów, a autobusami B i C nieco ponad 1,4 mln wozokilometrów.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Transport zbiorowy to element infrastruktury

Felietony i komentarze

Transport zbiorowy to element infrastruktury

Dominik Wójcik 15 marca 2016

Powiat częstochowski z planem transportowym

Komunikacja

Powiat częstochowski z planem transportowym

Dominik Wójcik 05 lutego 2016

Houston. Mniej linii, więcej pasażerów. Jak to możliwe?

Mobilność

Houston. Mniej linii, więcej pasażerów. Jak to możliwe?

Marcin Żywiałkowski 01 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS