Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pomorska Komunikacja Samochodowa dowiezie do PKM. Na jednym bilecie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-06-28 16:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pomorska Komunikacja Samochodowa dowiezie do PKM. Na jednym bilecie
fot. Pomorska Komunikacja Samochodowa
Pomorska Komunikacja Samochodowa daje w Trójmieście dobry przykład w zakresie integracji. Spółka wydłuży linię autobusową z Szemuda do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, synchronizując ją z kursami pociągów. Pasażerowie będą mogli odbyć podróż z jednym biletem okresowym. Większej integracji z trasą PKM wciąż brakuje w Gdańsku czy Gdyni.

Od 1 lipca Pomorska Komunikacja Samochodowa wydłuża trasę autobusu linii 672 z Szemuda do przystanku PKM Gdańsk Osowa. Przewoźnik zapewnił synchronizację rozkładów. Autobusy będą dowozić na kursy pociągów w kierunku Gdańska – portu lotniczego i Wrzeszcza. Natomiast autobusy startujące z PKM Osowa będą czekały na składy jadące od strony Gdańska. Kursy będą odbywać się codziennie.

Zapewniona zostanie też integracja biletowa. W autobusach linii 672 ważne będą bilet miesięczny bądź kwartalny na przejazd pociągiem SKM po trasie linii PKM (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa) lub elektroniczny miesięczny bądź 30-dniowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny emitowany przez MZKZG. Pozostali pasażerowie na trasie gmina Szemud – Chwaszczyno – Osowa będą mogli nabyć bilet jednorazowy za 2,50 zł.

Pełna integracja pociągów SKM na trasie PKM z gdańską i gdyńską komunikacją miejską wciąż jest sporym problemem. Trasa PKM może poszczycić się ciekawymi rozwiązaniami w zakresie węzłów przesiadkowych – m.in. wspólnym peronem dla pociągu i tramwaju. Rozkłady i trasy miejskich autobusów nie są jednak w pełni skorelowane, a rozwiązania taryfowe kuleją. Brakuje prawdziwego, wspólnego biletu – pasażerowie muszą kupować dwa oddzielne bilety, albo jeden emitowany przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Niestety, przewoźnicy i organizatorzy nie zdecydowali się na rozwiązania znane z Warszawy, w której pasażerowie z biletem komunikacji miejskiej bez dopłat mogą korzystać z pociągów.

Niepełna integracja sprawia, że potencjał PKM nie jest wykorzystywany. Widać to w niższym niż spodziewana napełnieniu części pociągów. W związku z tym samorząd wojewódzki ograniczył liczbę połączeń poza szczytem, skupiając się przede wszystkim na pasażerach z regionu i aglomeracji. Od grudnia wejdą w życie natomiast nowe założenia rozkładowe, które przewidują m.in. cykliczność odjazdów do Kartuz czy bezpośrednie połączenia Kościerzyny z Gdańskiem i Sopotem.

Wciąż jest jednak światełko w tunelu. – Najważniejszym zadaniem nowego prezesa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będzie doprowadzenie do powstania nowych przystanków w Gdyni i działania w celu integracji trójmiejskiego systemu biletowego – powiedział członek zarządu województwa pomorskiego Ryszard Świlski, w którego kompetencjach znajduje się kolej

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Plan transportowy Dolnego Śląska bez Dworca Świebodzkiego

Komunikacja

Plan transportowy Dolnego Śląska bez Dworca Świebodzkiego

Bartosz Józefiak 28 czerwca 2016

Coraz mniej aglomeracji w ofercie ŁKA

Felietony i komentarze

Coraz mniej aglomeracji w ofercie ŁKA

Kasper Fiszer 28 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS