Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Polskie ładowarki do autobusów w Warszawie, w Czechach i na Słowacji

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2017-11-08 09:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polskie ładowarki do autobusów w Warszawie, w Czechach i na Słowacji
fot. EC Engineering
Nowatorskie systemy ładowania autobusów elektrycznych zaprojektowane i wyprodukowane przez krakowską firmę EC Engineering będą funkcjonować niebawem w Warszawie, Bratysławie i Hradec Kralove.

System ładowania autobusów elektrycznych, opracowany przez EC Engineering pozwala ładować akumulatory w szybki i efektywny sposób. Autobusy jeżdżące po mieście mogą doładowywać baterie na pętlach i na przystankach, gdzie zamontowano specjalne ładowarki, pod którymi zatrzymuje się autobus i pobiera prąd przez złącze automatycznie podnoszone z poziomu dachu pojazdu. Atutem jest krótki czas ładowania niwelujący przestoje w pracy autobusów – odbywa się ono w czasie wysiadania i wsiadania pasażerów i jest możliwe w wielu punktach miasta, gdzie zamontowano specjalne stacje.

Obecnie w upowszechnieniu autobusów elektrycznych przeszkadza długi czas ładowania (wynosi kilka godzin, a ładowanie odbywa się głównie w zajezdni), a także duża masa akumulatorów. Krakowscy inżynierowie proponują nowoczesny system ładowania prądu dla autobusów, który znacznie skróci czas ładowania pojazdu, przyspieszy przyłączanie systemu odbierania prądu oraz zmniejszy wagę akumulatorów. System został przetestowany przy współpracy z MPK Lublin. W Lublinie zamontowana została stacja ładowania oraz – przy współpracy z firmą Ursus - przygotowany prototypowy autobus, przystosowany do nowego systemu. Testy przeprowadziła także poznańska firma Solaris.

Krakowskie systemy obsługiwać będą komunikację miejską w Warszawie: wygrany przetarg Ursusa na dostawę autobusów elektrycznych do Warszawy wiąże się z dostarczeniem urządzeń wyprodukowanych przez EC Engineering. Do stolicy trafiło już 10 pantografów i dwie stacje dokujące. Urządzenia zostały zamówione także przez czeską firmę SOR, specjalizującą się w produkcji autobusów, do stolicy Słowacji, Bratysławy (docelowo trafi tam 18 pantografów i 7 stacji dokujących). SOR zamówił także kolejne 20 pantografów dla miasta Hradec Kralove w Czechach.

Projekt i prototyp powstały przy współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu INNOTECH.

EC Engineering jest jednym z najlepiej rozwijających się biur projektowych w Polsce. Specjalizuje się w projektach transportowych i zatrudnia 240 osób, w tym około 150 inżynierów. Zajmuje się także produkcją oprzyrządowania i komponentów do pojazdów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5