Partnerzy serwisu:
Mobilność

Polski Rafamet dla metra w Iranie

Dalej Wstecz
Autor:

Anna Koza

Data publikacji:
2016-07-22 16:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polski Rafamet dla metra w Iranie
fot. Rafamet
W styczniu zniesiono nałożone na Iran sankcje gospodarcze. Wznowienie relacji biznesowych pozwoliło przedstawicielom Fabryki Obrabiarek Rafamet powrócić do współpracy handlowej z tamtejszymi odbiorcami. Pierwszym jej efektem jest podpisany w czerwcu kontrakt na dostawę tokarki podtorowej typu UGE 300 N. Maszyna będzie pracowała w warsztacie naprawczym metra mieszczącym się w mieście Meszhed (Mashhad).

To nie pierwszy kontrakt Rafametu dla Iranu. – Fabryka Obrabiarek Rafamet jest od lat obecna na irańskim rynku. Sankcje gospodarcze, nałożone na ten kraj przez Stany Zjednoczone i Unię Europejską, zawiesiły jednak naszą współpracę. Po długim okresie blokady handlowej, gdy sankcje zostały zniesione, mogliśmy wrócić do rozmów biznesowych. Otrzymaliśmy sporo zapytań ofertowych, a w czerwcu udało nam się podpisać pierwszy po latach kontrakt. Zamówiona maszyna zostanie uruchomiona u klienta wiosną 2017 roku – relacjonuje Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu firmy Rafamet. – W Iranie pracuje dziesięć maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej, nasze wcześniejsze, bardzo dobre kontakty przyczyniły się do pozyskania nowego zlecenia – potwierdza Jacek Rosa, kierownik Sprzedaży firmy Rafamet.

Odbiorcą opisywanej tokarki jest operator metra w Meszhedzie (Mashhad). – Przedmiotem umowy jest ciężka tokarka podtorowa typu UGE 300 N. – To produkt, który zbiera na całym świecie znakomite referencje – zaznacza Rustanowicz. Warto odnotować, że w marcu br. francuska firma RATP (piąty na świecie operator transportu publicznego) zamówiła dwie maszyny tego typu, przeznaczone do regeneracji profili kół jezdnych zestawów pojazdów trakcji szynowej.

Meszhed to drugie co do wielkości miasta Iranu. Położona w północno-wchodniej części kraju metropolia liczy ok. 3 mln mieszkańców. To jednocześnie jedno z najświętszych miast szyitów, które odwiedza rocznie ponad 20 mln pielgrzymów. Obecnie metro w Meszhedzie składa się z dwóch linii. Pierwsza ma długość 19 km, tworzą ją 22 stacje, druga (będąca na ukończeniu) składa się z 12 stacji i ma długość 14 km. W planach jest budowa dwóch kolejnych linii o łącznej długości 40 km. Sieć będzie rozbudowana, przedstawiciele firmy z Kuźni Raciborskiej mają nadzieję zdobyć kolejne zamówienia. – Iran jest dla nas perspektywicznym rynkiem. Po latach sankcji potrzebuje innowacyjnej technologii i specjalistycznych maszyn. Kilka miast planuje inwestycje w istniejące już linie metra, rozbudowana ma zostać kolej, sektor energetyczny także potrzebuje modernizacji. Zainteresowanie naszym asortymentem jest duże. Mamy nadzieję, że – przy wsparciu polskiej ambasady i sprzyjającej międzynarodowej sytuacji politycznej – będziemy mogli zapełnić lukę powstałą po blokadzie handlowej – mówi Andrzej Rustanowicz.

– Irańczycy są wymagającymi odbiorcami, ale przy tym są bardzo serdeczni i otwarci. Szanują zaangażowanie partnerów biznesowych i dbają o dobre relacje. Cenią nawet drobne gesty sympatii i odwzajemniają się przyjaźnią – opowiada Rosa, który od ponad dwudziestu lat jest związany z irańskim rynkiem. Kierownik sprzedaży wielokrotnie gościł w m.in. w stolicy kraju, Teheranie. Jak zapewnia, to bezpieczne miasto, warte odwiedzenia z uwagi na jego historię, ale też i lokalną kuchnię.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jak ma wyglądać ulica dla pieszych?

Przestrzeń

Jak ma wyglądać ulica dla pieszych?

Marcin Żywiałkowski 22 lipca 2016

Autobus „bez kierowcy" Mercedesa. Czy jest bezpieczny?

Komunikacja

Autobus „bez kierowcy" Mercedesa. Czy jest bezpieczny?

Michał Szymajda 21 lipca 2016

Ekwador. CAF dostarczy 18 pociągów metra do Quito

Komunikacja

Ekwador. CAF dostarczy 18 pociągów metra do Quito

jd/inf. pras. 21 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS