Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Polski Bus zawiesza połączenia po cichu. Teraz do Kalisza

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Polski Bus zawiesza połączenia po cichu. Teraz do Kalisza
fot. Ziggi 2011, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Polski Bus, który przyniósł nową jakość w autobusowych przewozach autokarowych, zmienia powoli model biznesowy. Po intensywnym etapie uruchamiania nowych tras z siatki połączeń znikają kolejne połączenia. Pasażerowie dowiadują się o tym przypadkiem, gdy nie mogą już kupić na swoją linię biletów.

Bez dwóch zdań Polski Bus zrewolucjonizował i zdynamizował rynek przewozów autobusowych w Polsce, podnosząc je na wyższy poziom. Nowe, czerwone autobusy w niskich, atrakcyjnych cenach szybko przyciągnęły pasażerów. Wkrótce śladem Polskiego Busa zaczęli iść inni przewoźnicy.

Czas na zmianę polityki

Polski Bus, korzystając z licznych bolączek kolei, intensywnie i hucznie rozbudowywał siatkę połączeń. O każdym takim kroku przewoźnik głośno i uroczyście informował. Wielu komentatorów zaczęło zastanawiać się „jak to się firmie opłaca” i jak długo pociągnie. Od debiutu minęło już pięć lat, a Polski Bus – wbrew sceptykom – wciąż istnieje. Rzeczywistość jednak zrewidowała politykę firmy.

Z siatki połączeń zaczęły znikać nie tylko konkretne kursy, ale całe połączenia. W styczniu tego roku Polski Bus zawiesił połączenia na trasie z Warszawy do Olsztyna. Krok, który miał być działaniem czasowym, okazał się trwałym. Autobusy nie wróciły już w szczycie wakacyjnego sezonu, kiedy Warmia i Mazury mogłyby cieszyć się zainteresowaniem. W dużej mierze to sprawa kolei, która zaczęła nadrabiać zaległości skróconym czasem przejazdu i nowym taborem. Widać to nie tylko na trasie do Olsztyna, ale też w innych relacjach, gdzie zaczęło ubywać połączeń Polskiego Busa wraz ze znaczną poprawą warunków podróżowania koleją.

Teraz, od początku lipca, z siatki połączeń wypadła kolejna trasa – P32 z Warszawy do Kalisza. – Priorytetem firmy PolskiBus.com jest zapewnienie pasażerom możliwości komfortowego podróżowania w jak najniższych cenach. W tym celu na bieżąco analizujemy zapotrzebowanie na nasze usługi oraz efektywność tras wchodzących w skład aktualnej siatki połączeń. Nasza decyzja ma charakter biznesowy i jest podyktowana kombinacją wielu czynników takich jak np. wyniki sprzedaży – mówi Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polskim Busie.

Jak dodaje Pogonowski, decyzja ma charakter „czasowy” i w razie, gdyby pojawiło się zainteresowanie, połączenia mogą wrócić. Dyrektor, przepraszając za utrudnienia, zwraca uwagę na współpracę z firmą Arriva Bus, dzięki której na stronie Polskiego Busa można kupić bilety z Kalisza m.in. do Kołobrzegu, Koszalina, Poznania, Zakopanego, Katowic i Krakowa. To nowy model Polskiego Busa – firma nawiązuje współpracę z coraz większą liczbą przewoźników, jak Żak Express do Białegostoku i Suwałk, Flix Bus do Niemiec czy ostatnio Garden Service do Siedlec i Białej Podlaskiej.
Przewoźnicy ci albo przejmują połączenia Polskiego Busa, albo po prostu istniejące połączenia trafiają do sprzedaży biletów na stronie Polskiego Busa.

Informacja o likwidacji ukryta

Natomiast likwidowane trasy, niejako w opozycji do szumnych komunikatów o ich uruchomieniu, znikają z rozkładu po cichu. „Niestety nie umieszczamy takich informacji na stronie internetowej” – odpowiada Polski Bus na posty pasażerów zamieszczone na profilu facebookowym. Jak zauważają komentujący, lepiej jest pisać o sukcesach niż porażkach. Polski Bus obstaje jednak przy swojej polityce nieinformowania wprost o likwidowanych bądź zawieszanych połączeniach. – O tym, że dana linia została zawieszona, pasażerowie dowiadują się z około dwumiesięcznym wyprzedzeniem po otwarciu nowego kalendarza na stronie internetowej – dodaje Piotr Pogonowski. Czyli w momencie, gdy już nie może kupić biletu na swoje połączenie.

Niestety, Polski Bus nie jest odosobniony w takim działaniu. Niedawno z rozkładu PKP Intercity zniknęły trzy pary połączeń, w tym jedna popularna nad morze. Informacja o likwidacji połączeń znalazła się… w trochę mylącej zakładce „Dostępność sprzedaży na pociągi krajowe”. Nie jest niczym nadzwyczajnym, że połączenia przy małej frekwencji znikają z siatki połączeń. Czy jednak szacunek wobec lojalnego klienta nie wymaga, żeby o takich działaniach poinformować i nie skazywać podróżnych na dowiadywanie się o zmianach niejako „przypadkiem”?
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5