Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Polski Bus przechytrzył busiarzy i rzuca rękawicę PKP Intercity

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-07-06 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polski Bus przechytrzył busiarzy i rzuca rękawicę PKP Intercity
Volvo Polskiego Busa w barwach Polonusafot. Polski Bus/PKS Polonus
Polski Bus już zwęszył interes na linii Warszawa – Lublin, gdzie kolejarze rozpoczęli remont linii numer 7. Od końca czerwca w porozumieniu z Polonusem uruchomił kolejnych 5 autobusów na tej trasie i wprowadza ofensywę cenową.

Liczba połączeń autobusowych na trasie Warszawa – Lublin, dostępnych poprzez stronę internetową Polskiego Busa, wzrosła o 5 z końcem czerwca i obecnie w systemie rezerwacyjnym PB jest ich aż 13. Do autobusów można wsiąść w dwóch kolejnych lokalizacjach: na Dworcu Zachodnim oraz na Placu Defilad pod Pałacem Kultury, podczas gdy dotąd było to możliwe jedynie przy stacji metra Wilanowska. Skąd wzięły się nowe lokalizacje?

Przewoźnik postanowił dogadać się ze stołecznym PKS Polonus (większość akcji tej firmy należy do Skarbu Państwa) i udostępnił mu swoje autobusy Volvo B11 R Plaxtone Elite a także kierowców. Pojazdy te dobrze sprawdzają się na dystansach do 250 kilometrów, dlatego odcinek Warszawa – Lublin jest dla nich idealny. Co najważniejsze: PKS Polonus, posiadając licencję na trasę lubelską, nie ma problemów z wjazdem do Lublina, w przeciwieństwie do Polskiego Busa, dotąd skutecznie blokowanego przez stowarzyszenia lubelskich busiarzy. Korzystają obaj przewoźnicy, choć finansowe szczegóły współpracy oczywiście nie są jawne. Autobusy są więc teraz biało–czerwone, oznaczone logiem Polonusa, ale też z informacją o współpracy z Polskim Busem.

Modernizacje na sieci PKP = więcej autobusów

Nie trudno skojarzyć fakt wzrostu liczby autobusów z rozpoczętymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi na głównej magistrali kolejowej między miastami. – Oczywiście, dłuższa podróż pociągiem była dla nas sygnałem, że warto rozszerzyć siatkę połączeń. Z drugiej strony – od dawna dostrzegamy potencjał tej trasy i nie ustajemy w walce o możliwość kursowania między Lublinem a Warszawą, co jest na razie blokowane – mówi Piotr Pogonowski, rzecznik prasowy Polskiego Busa.

Czas podróży pociągiem i autobusem pomiędzy miastami jest podobny i wynosi 3 godziny. Cena przejazdu świadczy jednak na korzyść przewoźników drogowych – na dzień przed odjazdem ceny biletów wahają się między 17 a 26 zł (chociaż PB chwali się, że dostępne są też bilety za 8 zł), podczas gdy bilet na pociąg kosztuje 30,90 zł. Do tego większość nowych wagonów skierowano na inne trasy, a opóźnienia pociągów są częste.

– Z liczby pasażerów kursujących autobusami Warszawa – Lublin, jak na razie jesteśmy zadowoleni – ocenia krótko Pogonowski.

Polski Bus pojedzie bezpośrednio do Poznania?

Można się spodziewać, że w związku z licznymi pracami modernizacyjnymi na kolei, Polski Bus będzie szukał swojej szansy tam gdzie pociągi jeżdżą dłużej. Wszyscy pamiętamy, że czerwone autobusy z logiem bociana pojawiły się w Polsce wtedy, gdy czas przejazdu dramatycznie wzrósł między Trójmiastem a Warszawą, właśnie w związku z wieloletnim remontem magistrali E 65. Ich zapełnienie było wówczas tak duże, że kursy były nawet bisowane. Czy Polski Bus wróci więc do bezpośredniej obsługi Poznania i Warszawy (z pomięciem Łodzi, autostradą A2), gdzie podróż pociągiem znacznie się wydłużyła?

– Analizujemy potencjał tej trasy, wsłuchujemy się w głosy pasażerów, które do nas docierają. Na razie mogę powiedzieć tylko tyle – powiedział rzecznik Polskiego Busa.



VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Polski Bus z obowiązkową rezerwacją miejsc

Komunikacja

Polski Bus z obowiązkową rezerwacją miejsc

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2017

Polski Bus nawiązuje współpracę z Polonusem

Komunikacja

Polski Bus nawiązuje współpracę z Polonusem

Witold Urbanowicz 23 marca 2017

Łódź: Polskim Busem już z Fabrycznego

Komunikacja

Łódź: Polskim Busem już z Fabrycznego

Roman Czubiński 15 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS