Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-04-11 08:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna
fot. Michał Szymajda
Stolica Warmii i Mazur była tym pechowym miastem z którego Polski Bus wycofał swoją ofertę. Od 11 stycznia charakterystyczne czerwone autokary przestały jeździć na linii P11, bo – jak tłumaczył przewoźnik – w zimowym okresie zapotrzebowanie na podróże jest dużo mniejsze. Obiecywał za to, że wiosną mają jeszcze szanse się pojawić. Teraz wszystko wskazuje na to, że Polski Bus nieprędko jednak wróci do Olsztyna.

Decyzja Polskiego Busa zaskoczyła olsztynian, którzy często – zwłaszcza w weekendy – korzystali z usług czerwonego przewoźnika z bocianem. Ostatni kurs na linii P11 odbył się w niedzielę 10 stycznia. Polski Bus tłumaczył zmiany wprowadzeniem zimowego kalendarza, kiedy zapotrzebowanie na podróże jest dużo mniejsze. Zapewniał przy tym, że zmiana jest czasowa i autokary mają szansę wrócić wiosną.

Dzisiaj jednak już wiadomo, że powrót Polskiego Busa na trasę do stolicy Warmii i Mazur jest odległą perspektywą. – Obecnie postanowiliśmy skupić się na rozwoju pozostałych linii oraz na rozbudowywaniu naszej oferty o nowe, atrakcyjne lokalizacje w Polsce i za granicą – wyjaśnia Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji Polskiego Busa. Jak zaznacza decyzja o zawieszeniu danej linii czy też przewróceniu jej do siatki połączeń ma charakter biznesowy. – Jest ona podyktowana kombinacją wielu czynników m.in. wyników sprzedaży oraz potencjałem jaki dostrzegamy w danym połączeniu. Bardzo szczegółowo analizujemy wszystkie kluczowe czynniki, wyciągamy odpowiednie wnioski i na bieżąco podejmujemy stosowne decyzje – dodaje.

– Będziemy monitorować sytuację i nie wykluczam, że w przyszłości nasze autokary wrócą do Olsztyna. Lecz w tym momencie nie jestem w stanie powiedzieć czy i kiedy się to stanie – podkreśla Pogonowski. Warto przypomnieć, że zawieszenie linii P11 zbiegło się z poprawą oferty PKP Intercity na tej samej linii. Kolej wprowadziła na trasie nowoczesny tabor pod postacią Flirtów, dodatkowo zagwarantowano krótszy czas przejazdu, nawet bardzo konkurencyjny, względem Polskiego Busa. Obecnie z Olsztyna do Warszawy kursuje jeszcze kilka razy dziennie lokalna firma Radex, która świadczy swoje usługi już 33 lata.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Komunikacja

Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Aleksandra Dmochowska 11 kwietnia 2016

Polski Bus: 5,5 mln pasażerów w 2015 r. Zagrożeniem samochody

Komunikacja

Polski Bus: 5,5 mln pasażerów w 2015 r. Zagrożeniem samochody

Martyn Janduła 05 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS