Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Plany SKM Warszawa: nowe linie, tabor, zaplecze

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-11-19 12:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Plany SKM Warszawa: nowe linie, tabor, zaplecze
fot. ZDG TOR
SKM Warszawa stała się bardzo popularnym przewoźnikiem kolejowym, na trwale wpisując się w pejzaż miasta. Spółka myśli o uruchomieniu nowych linii i zakupie taboru. – W pierwszej kolejności jednak skupiamy się na modernizacji zaplecza. Jego brak spędza nam sen z powiek – mówi Krystyna Pękała, prezes SKM Warszawa.

SKM Warszawa rozpoczęła przewozy w 2005 r. na jednej linii – do Falenicy. – W tej chwili to są cztery linie, 32 pojazdy, ogromny wzrost liczby przewożonych pasażerów. Pod tym względem spółka odniosła sukces. Wtopiliśmy się w krajobraz aglomeracji warszawskiej, pasażerowie nas bardzo dobrze postrzegają – zauważa Krystyna Pękała, prezes SKM Warszawa, która uczestniczyła w Kongresach Kolejowym i Transportu Publicznego.

Sygnały zainteresowania połączeniami SKM wyrażają też przedstawiciele kolejnych gmin – np. Błonia i Ożarowa. – Pasażerowie widzą, że nie ma innej alternatywy, ponieważ miasta są zatłoczone. W tej chwili, jeżeli do Legionowa jedziemy 30 minut, a autem się jedzie znacznie dłużej, to kolej jest dobrym rozwiązaniem dla zapchanych miast – mówi Pękała.

Spółka myśli o uruchomieniu nowych połączeń. Jej przedstawiciele zaznaczają jednak, że decyzje należą do organizatora przewozów, czyli Zarządu Transportu Miejskiego. – Myślimy o Zegrzu, Piasecznie, Ożarowie – wymienia prezes SKM. Jak pisaliśmy, władze Warszawy zapowiedziały zmiany w układzie tras SKM w wyniku modernizacji i przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Pociągi pojadą m.in. z Piaseczna do Legionowa i Wieliszewa (z możliwością wydłużenia do Zegrza bądź Radzymina) przez Warszawę Gdańską. Druga trasa wieść ma z Ożarowa Mazowieckiego do Warszawy Rembertowa przez Warszawę Gdańską.

Do obsługi nowych tras potrzebny jest dodatkowy tabor. – Z tą różnicą, że już nie sześcioczłonowe pociągi – chcielibyśmy dokupić pojazdy czteroczłonowe w granicach 13 do 15 sztuk. To kwestia kilku lat – do 2020 r. – mówi Pekała.

Kwestia zapewnienia odpowiedniego zaplecza technicznego jest najważniejszym wyzwaniem dla spółki. Jego brak spędza spółce sen z powiek. – Dzierżawimy teren od PKP SA po dawnej wagonowni Szczęśliwice. To teren lokalizacyjnie doskonały dla potrzeb SKM. Mamy inwestora zastępczego, jesteśmy właściwie na najlepszej drodze do wyboru wykonawcy. I mam nadzieję, że w przeciągu dwóch lat uda nam się stworzyć zaplecze na miarę XXI w. Mamy piękny tabor i on musi być w sposób właściwy obsługiwany – mówi Krystyna Pękała.

Szybka Kolej Miejska, jej zalety, wady i potencjał, są opisywane w Białej Księdze Mobilności. Zachęcamy do ściągnięcia materiału.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
SKM Warszawa: Zmiany na liniach „legionowskich” w nowym rozkładzie

Komunikacja

SKM Warszawa: Zmiany na liniach „legionowskich” w nowym rozkładzie

Paweł Rydzyński 14 listopada 2014

BKM: Warszawska Szybka Kolej Miejska zmieniła stolicę

Mobilność

BKM: Warszawska Szybka Kolej Miejska zmieniła stolicę

Jakub Dybalski 07 listopada 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5