Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Plany SKM Trójmiasto: Nowoczesna blokada, remont peronów, sieci i muru oporowego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-26 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Plany SKM Trójmiasto: Nowoczesna blokada, remont peronów, sieci i muru oporowego
fot. Michał Szymajda
W najbliższym czasie trójmiejska Szybka Kolej Miejska zamierza zrealizować kilka projektów związanych z poprawą stanu infrastruktury. – To, co nas czeka, to prace w zakresie wybudowania nowoczesnej dwukierunkowej blokady liniowej. W ciągu najbliższych trzech lat chcemy dokonać modernizacji muru oporowego na odcinku od peronu Gdańsk Wrzeszcz – mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. Oprócz tego spółka zamierza przebudować perony i wyremontować elementy sieci trakcyjnej.

Linia 250 z Gdańska do Rumi, należąca do Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, nie będzie wolna od inwestycji w najbliższych latach. – To, co nas czeka, to prace na naszej linii 250 z Gdańska do Gdyni w zakresie wybudowania nowoczesnej dwukierunkowej blokady liniowej. Poprawi nam ona możliwości prowadzenia ruchu w sytuacji, kiedy jeden pojazd zdefektuje, wystąpi wypadek z podróżnym itp. – mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM Trójmiasto.

W zeszłym roku spółka przeprowadziła już dialog techniczny z potencjalnymi oferentami. – Zabieramy się za robienie opisu przedmiotu zamówienia i tworzenie specyfikacji. W pierwszym kwartale tego roku chcielibyśmy już ogłosić przetarg na dokumentację budowlaną – podkreśla Lignowski. – Realizacja tego projektu to wydatek 20-25 milionów złotych które będziemy mieli rozłożone w czasie 4-5 lat – dodaje prezes.

Szybką Kolej Miejską czeka też modernizacja muru oporowego na odcinku od peronu Gdańsk Wrzeszcz w kierunku Politechniki, nad ul. Białą. – Ten mur będzie rozebrany i wykonany od nowa. Zrobiliśmy ekspertyzę techniczną, wykonywana jest dokumentacja budowlano-wykonawcza wraz z pozwoleniem na budowę – mówi Lignowski.

Koszt remontu to wydatek ok. 10 milionów złotych. – Z uwagi na potrzebę zapewnienia odpowiedniej przepustowości szlaku Gdańsk Główny – Gdańsk Wrzeszcz, została ona podzielona na trzy etapy i w roku 2017 będzie realizowany etap I. Po zabudowaniu wcześniej wspomnianej blokady dwukierunkowej kolejne etapy będą realizowane w latach 2018-2020 – wyjaśnia Maciej Lignowski.

Ponadto SKM planuje wyremontować siedem przystanków w ciągu linii 250, które do tej pory nie przechodziły jeszcze prac remontowych. – Poza tym cały czas sukcesywnie, rok po roku, wydajemy 2-3 mln zł na modernizację i przebudowę sieci trakcyjnej, m.in. wymieniamy podwieszenia oraz tam, gdzie to możliwe przewieszamy sieć trakcyjną na konstrukcje bramowe wybudowane w ramach modernizacji korytarza E65 – dodaje prezes.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Trójmiasto: Nowe linie PKM i SKM nieprędko?

Przestrzeń

Trójmiasto: Nowe linie PKM i SKM nieprędko?

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2016

Świlski: Jesteśmy gotowi na komunalizację SKM Trójmiasto. Są trzy warianty

Prawo & Finanse

Świlski: Jesteśmy gotowi na komunalizację SKM Trójmiasto. Są trzy warianty

Witold Urbanowicz / Martyn Janduła 19 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS