Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy tramwaj Solarisa dla Lipska do końca roku

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-09-13 12:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy tramwaj Solarisa dla Lipska do końca roku
mat. prasowe
Solaris z nadzieją patrzy na zapowiadane pod koniec tego roku przetargi tramwajowe w polskich miastach. Na razie firma zajęta jest produkcją pierwszych tramwajów dla Lipska oraz pudeł pojazdów dla Hanoweru. O aktywnościach na rynku tramwajowym opowiada w rozmowie z portalem Transport-publiczny.pl Andreas Strecker, prezes firmy Solaris.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Na jakim etapie jest projekt tramwaju dla Lipska?

Andreas Strecker, prezes firmy Solaris Bus & Coach:
Pierwsze pudło jest w trakcie budowy. Pierwszy tramwaj dostarczymy do klienta do końca tego roku.

Ile tramwajów dostarczy Solaris w ramach umowy ramowej?

Mamy potwierdzone zamówienie na czternaście sztuk. Pod koniec każdego roku klient dysponuje możliwością wykorzystania opcji na dostawę kolejnych dziewięciu pojazdów do wyczerpania puli 41 tramwajów.

Solaris produkuje też pudła wagonów dla Hanowerów.

Zamówienie obejmuje 110 pudeł wagonów. Pracujemy nad dostawą pierwszych pięciu pudeł, więc jesteśmy jeszcze na początku. Zapewni nam to zajęcie w 2017 r. i jeśli zostaną wykorzystane opcje, to także w kolejnym roku.

Jakie są zalety produkcji pudeł dla innych wykonawców?

Mamy know-how, odpowiednie moce przerobowe i produkcyjne. To zawsze dodatkowy dochód. To także możliwość pokazania rynkowi, że mamy odpowiednie kompetencje techniczne i zaplecze produkcyjne.

Solaris zapowiedział, że weźmie udział w przetargu krakowskim na tramwaje. Czy są jeszcze jakieś obiecujące dla Państwa przetargi?


W Polsce to cała masa postępowań. Zapotrzebowanie jest duże, co znajdzie swój wyraz – jak zakładamy – pod koniec roku. Wyczekujemy tego momentu.

A jak wygląda sytuacja na rynkach zagranicznych? Solaris może się poszczycić dobrym „wejściem” jeżeli chodzi o Niemcy.

W tej chwili skupiamy się na Polsce i Niemczech. To dwa największe rynki w Europie. Czynimy też starania, by brać udział w postępowaniach w Amsterdamie czy Oslo, ale największe szanse, moim zdaniem, mamy na wspomnianych dwóch rynkach.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MAN, choć tańszy, przegrał w olsztyńskim przetargu

Komunikacja

MAN, choć tańszy, przegrał w olsztyńskim przetargu

Martyn Janduła 12 września 2016

Hamburg w ramach testów wprowadza kolejne elektryki Solarisa

Mobilność

Hamburg w ramach testów wprowadza kolejne elektryki Solarisa

Witold Urbanowicz 05 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS