Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy krótki Jazz w stolicy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-03-11 08:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy krótki Jazz w stolicy
fot. Twój Motorniczy
Wczoraj (10 marca) do Warszawy dotarł pierwszy krótki Jazz. Teraz będzie przechodził proces homologacji. Pesa dostarczy w sumie 30 krótkich tramwajów 134N Jazz.

Jednoprzestrzenne 19,3-metrowe tramwaje, złożone z trzech członów, pomieszczą 132 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Są to pojazdy bezosiowe (bez połączenia między kołami), dzięki czemu mają one idealnie płaską podłogę – bez wzniosów w rejonie wózków. W odróżnieniu od Jazzów Duo krótkie wagony mają wygląd zachowawczy, nawiązujący do Swingów.

Zaoferowane przez Pesę tramwaje będą także w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina motorniczego). W każdym tramwaju znajdzie się automat biletowy oraz monitoring wizyjny. Nowe tramwaje będą także wyposażone w nowoczesny system informacji liniowej wraz z systemem zapowiedzi głosowych oraz system emisji reklam oparty na monitorach ciekłokrystalicznych a także w system zliczania pasażerów.

Nowością jest zastosowanie w układzie napędowym pokładowego zasobnika energii, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej. W tramwaju występuje m.in. sterowanie mikroprocesowe oraz urządzenia umożliwiające odzyskiwanie energii (ok. 25%). W kwestii bezpieczeństwa zastosowano pochłaniacze energii zderzeniowych, dodatkowo zamontowano czujniki ruchowe, aby uniknąć ryzyka gwałtownych najechań.

Według wcześniejszych założeń wszystkie tramwaje mają dotrzeć do końca września, a ich odbiory potrwają do końca października br. Podobnie, ja w przypadku Jazzów Duo, będą musiały przejść rygorystyczne testy, w tym 5 tys. km bezawaryjnej jazdy. Tramwaje zostaną skierowane do obsługi mniej obleganych linii (np. 6, 27, 28, 14, 31) – tam, gdzie obecnie jeżdżą pojedyncze wagony.

To już kolejne nowe tramwaje w spółce. W latach 2007-2015 Warszawa kupiła w sumie 266 tramwajów, przeznaczając na inwestycje tramwajowe blisko 3 mld zł, w tym na tabor 1,65 mld zł. Najnowsze zakupy to 50 Jazzów Duo oraz 30 krótkich Jazzów. Pozwolą one na wycofanie z ruchu 130 niezmodernizowanych stopiątek z lat osiemdziesiątych. Po zakończeniu dostaw 60% taboru będzie niskopodłogowe.


fot. Twój Motorniczy

 
fot. Twój Motorniczy


fot. Twój Motorniczy




Króki Jazz, a w tle Jazz Duo, fot. Twój Motorniczy

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wszystkie Krakowiaki już w Krakowie. Inni czekają

Komunikacja

Wszystkie Krakowiaki już w Krakowie. Inni czekają

Witold Urbanowicz 29 grudnia 2015

Tramwaje Pesy. Kraków czeka na ostatni, Łódź w tyle

Komunikacja

Tramwaje Pesy. Kraków czeka na ostatni, Łódź w tyle

Witold Urbanowicz 28 grudnia 2015

Wszystkie Jazzy już w Warszawie. Odbiory przedłużą się

Komunikacja

Wszystkie Jazzy już w Warszawie. Odbiory przedłużą się

Witold Urbanowicz 18 grudnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS