Wczoraj (1 lipca) do Krakowa dotarł pierwszy krótki, ok. 9-metrowy autobus elektryczny Solarisa. Przewoźnik jest w trakcie procedury przetargowej na zakup 20 kolejnych elektryków.
W październiku zeszłego roku MPK Kraków rozstrzygnął przetarg na dostawę czterech autobusów elektrycznych o długości 9 metrów które muszą mieć możliwość ładowania zarówno metodą plug-in, jak i (w przyszłości) przez pantograf. Wybrano
ofertę Solarisa opiewającą na kwotę 6,24 mln zł netto. Wkrótce potem rozpisano postępowanie na dodatkowy,
piąty pojazd.
Wczoraj (1 lipca) do krakowskiego MPK dotarł pierwszy 9-metrowy Solaris elektryczny. Wkrótce, jak informuje przewoźnik, mają zostać dostarczone trzy kolejne. Nowy autobus ma nietypowe malowanie – oprócz krakowskich barw jest dodatkowo oznaczony zielonym napisem „electric” oraz przewodem z wtyczką.
To nie koniec elektrycznej przygody Krakowa. Trwa procedura przetargowa na
zakup kolejnych 20 autobusów elektrycznych (17 sztuk o długości 12 metrów i 3 autobusów o długości 18 metrów). Pojazdy będą ładowane metodą plug-in. W sumie do 2020 r. przedsiębiorstwo chce sprowadzić
60 pojazdów elektrycznych do obsługi ścisłego centrum.