Partnerzy serwisu:
Mobilność

Pierwszy autonomiczny bus zintegrowany z systemem dyspozytorskim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Informacja prasowa Trapeze Poland

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Pierwszy autonomiczny bus zintegrowany z systemem dyspozytorskim
fot. Trapeze PolandPierwszy autonomiczny bus zintegrowany z systemem dyspozytorskim
Projekt "Route12" dotyczący autonomicznego autobusu poruszającego się na terenie Swiss Transit Lab w Neuhausen przeszedł do kolejnej fazy. Wczoraj pojazd rozpoczął kursowanie w centrum miasta Neuhausen i jest w pełni zintegrowany z systemem sterowania będącym w posiadaniu VBSH (Verkehrsbetriebe Schaffhausen – organu transportu publicznego w Schaffhausen). Oznacza to, że pasażerowie mogą skorzystać z przejazdu linią, na której kursuje autonomiczny autobus.

27 marca testy zostały przeniesione z siedziby SIG na ulice Neuhausen. Pozwolenie na dołączenie pojazdu do ruchu wydał szwajcarski federalny urząd ds. ruchu drogowego (ASTRA). Dzięki temu prezes Trapeze Peter Schneck wraz z dyrektorem VBSH Bruno Schwagerem mogli uroczyście umieścić tablicę rejestracyjną w autobusie "Trapizio", a pojazd od tej chwili może oficjalnie stać się częścią ruchu miejskiego. Oznacza to rozpoczęcie naszej podróży do piątego etapu autonomicznej mobilności, w której pojazd nie będzie wymagał nadzoru osobowego na pokładzie – powiedział Schneck.

Rozwiązania dla SmartCity

– Właśnie rozpoczęliśmy kolejny rozdział w historii transportu w kantonie Schaffhausen – powiedział Dyrektor Departamentu Ekonomii Ernst Landolt w swoim przemówieniu powitalnym. Wcześniej, właśnie w siedzibie SIG, gdzie znajduje się utworzone na początku 2018 roku Swiss Transit Lab, produkowane były wagony kolejowe, tramwaje i kolejki linowe. Na terenie testowym w Neuhausen trwają prace nad rozwojem usług i rozwiązań zaspokajających potrzeby mobilności przyszłości. Założycielami STL są: globalny lider w zakresie rozwiązań dla transportu publicznego – Trapeze, spółka stowarzyszona AMoTech oraz Organ ds. Transportu Publicznego w Schaffhausen – VBSH. Działania wspierają regionalne władze kantonu Schaffhausen. Celem jest nie tylko wdrożenie Trapizio na ulice Schaffhausen, ale także projektowanie mobilności przyszłości w kontekście globalnym z międzynarodowymi partnerami.

Kolejne projekty dotyczyć będą rozwiązań dla Smart City – zaznacza Patrick Schenk, dyrektor zarządzający biura ds. Rozwoju Regionalnego Kantonu Schaffhausen. Projekt "Route 12" już angażuje zespół projektowy w liczne obszary "Smart Mobility", w tym w kwestie związane z systemami biletowymi, zarządzaniem parkingami i zajezdniami, a także rozwiązaniami mobilności jako usługi (MaaS). Dla Christopha Schärrera, delegata promocji biznesu w kantonie Schaffhausen, działania Swiss Transit Lab pokazują wzorcową rolę Schaffhausen jako regionu zorientowanego na nowoczesność. Wokół Swiss Transit Lab, w Schaffhausen ma się rozwinąć centrum kompetencji w zakresie rozwiązań dla przyszłej mobilności – mówi Schärrer.

Zintegrowany z systemem sterowania – od wczoraj możliwe autonomiczne przewozy pasażerskie

Aktualnie partnerzy projektu koncentrują się na dalszej integracji autonomicznego pojazdu w sieci VBSH. Bus w Schaffhausen to pierwszy na świecie autobus autonomiczny, który został zintegrowany z systemem sterowania operatora transportu publicznego. Dzięki temu jest monitorowany razem z pozostałymi pojazdami VBSH – wyjaśnia dyrektor zarządzający AMoTech, Dominique Müller.

Na potrzeby projektu VBSH zatrudnił i przeszkolił trzech nadzorców pojazdu, którzy zawsze są na pokładzie podczas podróży. Mogą w każdej chwili przejąć kontrolę nad autobusem za pomocą joypada. Są również bezpośrednim kontaktem dla pasażerów w każdej sprawie –  powiedział dyrektor VBSH, Bruno Schwager. Autobus planowo będzie kursował w godzinach 13 do 17 w dni powszednie oraz od 10 do 18 w niedziele i święta. Szczegółowy harmonogram będzie publikowany na stronie www.swisstransitlab.com i może ulegać zmianie ze względu na wewnętrzne testy i prace konserwacyjne.

Pierwsze wyniki badania akceptacji przeprowadzone przez Szwajcarski Federalny Instytut Technologii ETH


Patrick Schenk przedstawił również wstępne wyniki badania postrzegania autonomicznego busa przez mieszkańców. Instytut Nauki, Technologii i Polityki ETH z Zurychu otrzymał już ponad 1400 odpowiedzi spośród 8000 osób zaproszonych do wzięcia udziału. Większość osób, które wzięły udział w ankiecie, wzięło również udział w testach powitalnych z udziałem pojazdów autonomicznych i wierzy, że projekt w Neuhausen ma sens – stwierdził.

Więcej informacji o projekcie i szwajcarskim laboratorium Transit Lab na stronie www.swisstransitlab.com.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5