Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pierwsze pozwolenia na rozbudowę metra. Tam, gdzie wystartuje tarcza

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-02-17 10:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwsze pozwolenia na rozbudowę metra. Tam, gdzie wystartuje tarcza
Stacja C-18 Trocka (Nazwa robocza Targówek II)mat. MW
Wojewoda mazowiecki wydał wczoraj pierwsze pozwolenia na budowę dla nowych odcinków II linii metra. Dotyczą one stacji C-18 Trocka oraz wentylatorni na Targówku i mają rygor natychmiastowej wykonalności. Właśnie tam rozpocząć się mają prace przy budowie odcinka wschodnio-północnego.

Warszawa złożyła do wojewody w sumie siedem wniosków o wydanie pozwolenia na budowę. Wydane właśnie dwa pozwolenia na budowę dla stacji C-18 Trocka z torami odstawczymi i wentylatorni otwierają drogę do rozpoczęcia prac przy odcinku wschodnio-północnym. – To tak naprawdę najważniejsze dla nas miejsce. Tam zaplanowano szyb startowy – mówi Anna Bartoń, rzecznik warszawskiego metra. Dalsze pięć wniosków dla tego odcinka jest w trakcie rozpatrywania.

Jak informuje Urząd Wojewódzki, inwestor jest zobowiązany do wykonania ekspertyzy technicznej odporności budynków na drgania. Zgodnie z decyzją środowiskową, roboty budowlane i późniejsze eksploatowanie metra będą prowadzone z uwzględnieniem ochrony zieleni, bezpiecznego gospodarowania odpadami i minimalizowania hałasu.

Zostały też złożone wszystkie wnioski dla odcinka zachodniego, na Wolę. W ich sprawie również wszczęto postępowanie. – To znaczy, że dokumentacja jest kompletna – mówi Bartoń. Metro spodziewa się, że wojewoda będzie wydawać sukcesywnie wszystkie pozwolenia w ciągu miesiąca.

Metro jeszcze nie podpisało umów z wykonawcami – z firmą Astaldi dla odcinka wschodnio-północnego oraz Gulermak dla odcinka zachodnio-północnego. – W momencie, gdy będziemy mieć większość pozwoleń na budowę, wystąpimy do firm o wpłatę gwarancji bankowych. Przed podpisaniem umowy musimy mieć potwierdzenia – mówi Anna Bartoń. Astaldi musi wpłacić ponad 53 mln zł, natomiast Gulermak – 57 mln zł.

Odcinki w ramach 3+3 będą realizowane niezależnie od siebie. Na ok. 3,5-kilometrowym odcinku w kierunku Woli zaplanowano trzy stacje. Stacja C-8 Płocka znajdzie się w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej. Stację C-7 Młynów (Moczydło) przewidziano pod ul. Górczewską, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego. Zaplanowano tutaj węzeł przesiadkowy na kolej. Stację C-6 Księcia Janusza zaplanowano natomiast pod Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z Księcia Janusza.

Na wschodnio-północnym, 3,1-kilometrowym odcinku w kierunku Targówka również przewidziano trzy stacje. Przystanek C-16 Szwedzka powstanie w rejonie Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstanie natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej. Przewidywany termin ukończenia to 2019 r. W tej chwili toczy się konkurs na koncepcje architektoniczno-budowlane dla dalszych odcinków II linii.

WIZUALIZACJE STACJI PLANOWANYCH W RAMACH 3+3

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Przestrzeń

Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Witold Urbanowicz 31 marca 2016

Metro wyrusza na Targówek. Umowa na budowę podpisana

Przestrzeń

Metro wyrusza na Targówek. Umowa na budowę podpisana

Witold Urbanowicz 11 marca 2016

Metro. Komplet dokumentów dla odcinka wschodniego. Jutro umowa

Komunikacja

Metro. Komplet dokumentów dla odcinka wschodniego. Jutro umowa

Witold Urbanowicz 10 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5