W sierpniu MPK Olsztyn rozstrzygnęło przetarg na 12 sztuk fabrycznie nowych autobusów – sześć pojazdów standardowych i sześć pojazdów przegubowych. Zwycięzcą został Solaris, który jako jedyny złożył ofertę. Pierwsze sztuki są już na ukończeniu etapu produkcji. Według zapowiedzi firmy, powinny jeszcze przed końcem roku trafić do Olsztyna.
Obecnie w stolicy Warmii i Mazur trwają przygotowania do
hucznego otwarcia zupełnie nowej sieci tramwajowej w Polsce. Niemniej jednak, w cieniu tych wydarzeń, trwają także prace nad unowocześnieniem floty autobusowej miejskiego przewoźnika, która już od nowego roku potrzebna będzie do obsługi
zupełnie nowego układu komunikacyjnego w Olsztynie.
W sierpniu MPK Olsztyn wybrało w przetargu
jedyną ofertę, którą złożył Solaris. Przedmiotem zamówienia było 12 pojazdów, z czego sześć sztuk stanowiły modele 12-metrowe i sześć sztuk 18-metrowych. Solaris zaoferował Olsztynowi Solarisy Urbino najnowszej generacji, co oznacza, że miasto to będzie jednym z pierwszych w Polsce z najnowszym produktem Urbino. Wcześniej będzie można spotkać nowe Solarisy
w Wejherowie, Grudziądzu i Płocku. – Zaoferowaliśmy MPK Olsztyn produkt z bogatym wyposażeniem, klimatyzacją, ekranami LED z dynamiczną informacją pasażerską zgodną z wymaganiami Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu – informuje Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solarisa.
Zgodnie z umową Solaris ma czas na zrealizowanie zamówienia do 28 stycznia 2016 roku. – Dokładamy jednak wszelkich starań, aby nasz klient otrzymał pierwsze autobusy jeszcze w tym roku – przekonuje Figaszewski. – Najprawdopodobniej przed końcem grudnia uda się jeszcze dostarczyć do Olsztyna dwie pierwsze sztuki nowego Solarisa Urbino 12 oraz dwie pierwsze sztuki nowego Solarisa Urbino 18. W tej chwili pierwsze z tych czterech autobusów są na końcowym etapie produkcji – informuje.
Cena jednego pojazdu standardowego o długości 12-metrów wynosi około 900 tys. zł. Z kolei cena zaproponowana przez Solarisa za Urbino 18-metrowego to około 1 mln 200 tys. zł. Obecnie MPK Olsztyn posiada 159 pojazdów do obsługi linii. Największy udział w taborze stanowią na razie MAN-y, jest ich 63. Niewiele mniej jest Solarisów, których w taborze jest na tę chwilę 58.