Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Piaseczno apeluje o buspas na Puławskiej. Warszawa nie widzi na razie szans

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-03 16:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piaseczno apeluje o buspas na Puławskiej. Warszawa nie widzi na razie szans
fot. ZDM Warszawa
Warszawa podejmuje działania na rzecz ograniczenia liczby samochodów wjeżdżających do stolicy. Temu służyć mają właśnie ogłoszone zmiany w taryfie przewozowej. Piaseczno odpowiada: nawet bezpłatna komunikacja nie pomoże, jeśli nie udrożni się autobusów na istniejących drogach. – Dlatego apeluję o wprowadzenie co najmniej buspasu, by komfort jazdy z Piaseczna do Warszawy znacznie się poprawił – mówi Zdzisław Lis, burmistrz Piaseczna.

Warszawa zaprezentowała w piątek 3 marca propozycje zmian w taryfie biletowej. Od czerwca potanieć mają bilety długookresowe na dwie strefy, oprócz szeregu innych zmian. – Naszym celem jest zachęta do rezygnacji z aut i by jak najwięcej osób przesiadali się do komunikacji – zapowiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. Kierunek działań nie dziwi – codziennie granice stolicy przekracza milion aut.

Z tańszych biletów na pewno ucieszą się mieszkańcy aglomeracji, jeżdżący komunikacją do stolicy, ale zdaniem niektórych samorządowców nie rozwiąże to wszystkich problemów komunikacyjnych. – Chciałbym poprosić panią prezydent, by w ślad za inicjatywą związaną z cenami biletów, podjęła działania w kierunku udrożnienia ulicy Puławskiej. Komunikacja miejska nie będzie doskonała – nawet jeśli byłaby bezpłatna – bez poprawy czasu przejazdu. Dlatego apeluję o wprowadzenie co najmniej bus pasu, by komfort jazdy z Piaseczna do Warszawy znacznie się poprawił – powiedział obecny na konferencji Zdzisław Lis, burmistrz Piaseczna.

Buspas na Puławskiej jest w planach, ale jego realizacja jest odkładania w czasie. Pierwotnie zakładano, że buspasy zostaną wytyczone w 2017 r. Chwilowo jednak nie ma środków na tę inwestycję. – Koleje modernizują swoje trasy w obszarze Warszawy i jej okolicach. Prace PKP przekładają nam się na decyzje w zakresie Puławskiej. Stąd wstrzymujemy się z samym wprowadzeniem buspasu – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Jak dodaje, niepokoją ją przedłużające się rozstrzygnięcia ws. linii radomskiej.

Dlaczego miasto nie chce już teraz wytyczyć buspasów na szerokiej Puławskiej? – Wybudowanie tego buspasa w tym momencie wiązałoby się z dołożeniem jeszcze jednego pasa ruchu. To bardzo duża zmiana za bardzo duże środki w momencie gdy – jak tylko PKP zakończy swoje prace – przestanie być potrzebna. Chcielibyśmy wyznaczyć buspas, ale na istniejącej jezdni – mówi Kaznowska.

Drogowcy przekonują, że wytyczenie buspasów w tej chwili zmniejszałoby znacznie przepustowość jezdni, a jej poszerzanie nie jest zasadne w świetle rozbudowy układu drogowego, a zwłaszcza realizacji tzw. Puławskiej-bis (S7), czyli nowej trasy od Tarczyna do Południowej Obwodnicy Warszawy. Powinna ona zostać oddana w 2019 r., wtedy też – według zapowiedzi władz Warszawy – ma powrócić temat buspasa na Puławskiej. Wcześniej jednak ZDM przebuduje blisko 9-kilometrowy odcinek ulicy od Domaniewskiej do granic Warszawy. Dzięki środkom unijnym mieszkańcy zyskają drogi dla rowerów, nowe chodniki, zieleń i zmodernizowaną sygnalizację świetlną. Geometria skrzyżowań i sygnalizacje świetlne mają być przystosowane do wytyczenia w przyszłości wydzielonego pasa dla komunikacji.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Będą zmiany na Puławskiej, ale na razie bez buspasa

Przestrzeń

Warszawa: Będą zmiany na Puławskiej, ale na razie bez buspasa

Witold Urbanowicz 08 lutego 2017

8,5-km buspas na Puławskiej w 2017 r. Bez poszerzania jezdni?

Przestrzeń

8,5-km buspas na Puławskiej w 2017 r. Bez poszerzania jezdni?

Witold Urbanowicz 24 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS