Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Paryż zyska sprawniejsze połączenie z lotniskiem

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2016-11-18 07:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Paryż zyska sprawniejsze połączenie z lotniskiem
lotnisko Charlesa de Gaulle'a w Paryżufot. Fyodor Borisov, lic. CC BY-SA 3.0
Francuski rząd jest za uruchomieniem lotniskowego połączenia Charles de Gaulle Express. Niedawno podjęte kroki legislacyjne pozwolą na ostateczną realizację projektu stworzonego w końcu lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Do tej pory na przeszkodzie stał brak pieniędzy i coraz mniejsze potoki pasażerskie. Projekt ma być zrealizowany do 2024 roku.

Pociągi CDG Express będą kursowały w takcie 15-minutowym, z maksymalnym czasem przejazdu sięgającym 20 minut. Licząca 32 km trasa będzie oparta na istniejącej linii Paris Est - Villeparisis. Stamtąd linia pobiegnie w kierunku północnym (nowy odcinek będzie liczył 8 km) i połączy się z linią TGV Interconnexion, będącą kolejową obwodnicą Paryża dla pociągów TGV. Bilet w jedną stronę, według wstępnych szacunków, ma kosztować 24 euro.

Stworzenie połączenia Charles de Gaulle Express planowano już ponad 20 lat temu. Pierwsze przetargi związane z projektem zostały ogłoszone w 2007 roku. Rok później wyłoniono firmę Vinci, która zrealizuje inwestycję. Projekt miał zostać zrealizowany w ciągu ośmiu kolejnych lat, jednak w związku z kryzysem finansowym oraz spadkiem liczby pasażerów korzystających z z paryskiego lotniska, kontrakt nigdy nie został zrealizowany.

W roku 2014 francuski rząd ogłosił, że jest szansa na powrót do planów budowy. W tym celu została powołana joint venture pomiędzy Kolejami Francuskimi SNCF a spółką będącą właścicielem portu lotniczego. Utworzona joint venture jest odpowiedzialna za finansowanie, projekt i budowę połączenia. Będzie także jego operatorem.

W sprawie budowy połączenia przyjęta została wstępna wersja dokumentu, który da podstawy do budowy infrastruktury, czy formalnego ustanowienia operatora. Z dotychczasowych zapowiedzi wynika, że projekt musi zostać zrealizowany do roku 2024, ponieważ Francja ubiega się o to, by zaplanowane na ten właśnie rok Letnie Igrzyska Olimpijskie odbyły się w Paryżu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Słupsk jak Bogota. Przestrzeń w centrum bez aut?

Przestrzeń

Słupsk jak Bogota. Przestrzeń w centrum bez aut?

Witold Urbanowicz 17 listopada 2016

Bilet za 5 lat? W komórce, pierścionku, a może w... tatuażu? [film]

Komunikacja

Bilet za 5 lat? W komórce, pierścionku, a może w... tatuażu? [film]

Michał Szymajda 18 listopada 2016

Nowy Sącz będzie kupował autobusy. W tym elektryczne?

Komunikacja

Nowy Sącz będzie kupował autobusy. W tym elektryczne?

Jakub Dybalski 17 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS