W listopadzie br., w związku z planowanym szczytem klimatycznym, Paryż będzie testować elektrycznego Solarisa Urbino 12. – Paryż ma bardzo ambitny plan elektryfikacji transportu publicznego, korzystając z autobusów elektrycznych – mówi Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa.
Temat autobusów elektrycznych jest relatywnie świeży. Wiele miast jeszcze przygląda się technologii, a zamówienia są niewielkie. Solaris wiąże jednak duże nadzieje z tym segmentem rynku. Polski producent jak dotąd dostarczył 39 elektrobusów, z czego ostatni trafił do
Drezna. Największe zamówienie, na dziesięć sztuk, złożyła
Warszawa. Pojazdy czekają na wyjazd z zajezdni.
Niedługo jeden z elektrobusów Solarisa będzie testowany w stolicy Francji. – Paryż ma bardzo ambitny plan elektryfikacji transportu publicznego, korzystając z autobusów elektrycznych. Miasto chciało przed szczytem klimatycznym ONZ, na jesieni, otrzymać najbardziej zaawansowane i sprawdzone technologie w transporcie miejskim. Wybór padł na nasze autobusy elektryczne. Będzie to najprawdopodobniej system plug-in w odsłonie nowego Solarisa – mówi Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa.
Do Paryża trafi pojazd 12-metrowy pojazd. – Rozmowy z klientem nadal trwają, więc szczegóły będziemy mogli podać w drugiej połowie lipca. Testy naszego autobusu odbędą się w listopadzie i będą również elementem odbywającego się w Paryżu szczytu klimatycznego – dodaje Marcin Napierała z działu marketingu i PR firmy Solaris.