Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Od 1 lipca koniec starych aut w centrum Paryża

Dalej Wstecz
Autor:

Marcin Żywiałkowski

Data publikacji:
2016-06-02 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Od 1 lipca koniec starych aut w centrum Paryża
Paryż walczy z zanieczyszczeniem powietrzaFot. Josh Hallett - Flickr, wikipedia, lic. CC.
Władze Paryża zakazują jazdy po mieście samochodom wyprodukowanym przed 1997 rokiem. To kolejny etap walki z zanieczyszczeniem powietrza w stolicy Francji.

Władze miasta próbowały niemal wszystkich sposobów na ograniczenie smogu. Zamykano część ulic dla ruchu samochodowego, wprowadzano stałe dni bez samochodu. Ostatnio, wzorem Pekinu, wprowadzono ograniczenia w ilości samochodów wyjeżdzających na ulicę. Na ulice mogły wyjechać tylko samochody z nieparzystymi numerami rejestracyjnymi. Władze na czas ograniczeń wprowadziły bezpłatną komunikację miejską.

Ograniczenia od lipca

Od 1 lipca żaden samochód zarejestrowany przed 1997 roku i motocykl zarejestrowany przed 2000 rokiem nie będzie mógł poruszać się po ulicach Paryża w dni powszednie. Zakaz jest częścią planu ograniczenia zanieczyszczenia powietrza w Paryżu, który zakłada całkowite wyrzucenie z miasta samochodów starszych niż 10 lat. Oznacza to, że w 2020 roku, po mieście będą mogły poruszać się wyłącznie samochody zarejestrowane po 2011 roku. Zakaz nie dotyczy na razie pojazdów historycznych, zarejestrowanych jako zabytki.

Miasto zamierza zastosować znane z miast niemieckich „naklejki ekologiczne”. Najwyższą kategorię uzyskają samochody napędzane wodorem, lub zasilane energią elektryczną z akumulatora, najniższą – samochody ze starymi silnikami Diesla. Mimo, że najstarsze pojazdy to tylko około 10% wszystkich samochodów poruszających się po paryskich ulicach, to według danych ratusza, odpowiadają one za połowę zanieczyszczeń w mieście. Władze miasta już zakazały używania silników Diesla w samochodach dostawczych oraz ciężarówkach.

Kto truje w Warszawie?


Według danych Wojewódzkiego Instytutu Ochrony Środowiska za smog w Warszawie odpowiadają głównie piece opalane drewnem, węglem i śmieciami zlokalizowane w ościennych miejscowościach. Stanowią one 56% ogólnego zanieczyszczenia. Udział samochodów w najbardziej szkodliwym pyle PM10 to zaledwie 30%, z czego tylko 7% to bezpośredni pył „z rury wydechowej”, 13% to udział ścierania opon i klocków hamulcowych a 80% to pylenie wtórne, czyli pył podrywany z jezdni. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli najbardziej zanieczyszczone Polskie miasta to Jelenia Góra, Poznań, Rybnik, Katowice, Nowy Sącz i Kraków. W większości tych miast za zanieczyszczenia odpowiadają stare piece, a nie samochody.

W Polsce średni wiek samochodu, według danych instytutu SAMAR wynosi 15,5 roku. Instytut opiera się na danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, która była wielokrotnie krytykowana za nieaktualne dane. Według danych GiPA, która bada rynek części używanych i usług motoryzacyjnych, średni wiek samochodu w Polsce to 11,47 roku. Podobnie, średni wiek pojazdu sprzedawanego na popularnym portalu ogłoszeniowym Otomoto.pl wynosi niespełna 10 lat.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szwajcaria: Otwarcie tunelu Gotarda

Komunikacja

Szwajcaria: Otwarcie tunelu Gotarda

Łukasz Malinowski/ Marcin Żywiałkowski 01 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS