Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Paryż. Droga wzdłuż prawego brzegu Sekwany jednak dla mieszkańców

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2016-10-07 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Paryż. Droga wzdłuż prawego brzegu Sekwany jednak dla mieszkańców
Anne Hidalgo/FB
Władze Paryża podjęły wreszcie decyzję o wprowadzeniu dużych zmian w organizacji ruchu wzdłuż prawego brzegu Sekwany. Samochody z liczącego ponad 3 km odcinka drogi całkowicie znikną. W ich miejscu pojawi się przestrzeń dla spacerowiczów, tereny rekreacyjne oraz ścieżka dla rowerów. Władzom miasta chodzi o lepsze zintegrowanie rzeki z terenami miejskimi oraz stopniowe ograniczanie ruchu aut w centrum.

W Paryżu, wzdłuż nabrzeża, jeżdżą głównie samochody. Anne Hidalgo - mer Paryża, postawiła sobie za cel, żeby to zmienić. Dlatego też rejon prawego brzegu Sekwany, na odcinku od ogrodu Tuileries aż do mostu Pont de l’Arsenal ma zostać oddany do dyspozycji pieszych i rowerzystów. Podobny zabieg został przeprowadzony na lewym brzegu rzeki. Powstały tam strefy zarówno dla turystów, jak i dla mieszkańców. Prawe nabrzeże ma zamienić się w zacienioną przez drzewa, szeroką promenadę, na której znajdzie się strefa zabaw dla dzieci. Będzie też przestrzeń do uprawiania przeróżnych sportów. Władze Paryża podtrzymują swoje wcześniejsze założenia w kwestii długości promenady. Ma ona wynieść nieco ponad 3 km.

Projekt z poparciem mieszkańców

Przeprowadzona kilka lat temu podobna inwestycja na lewym brzegu rzeki pokazała, że paryżanie są zainteresowani tego typu realizacjami. Na odcinku ponad 2 kilometrów, pomiędzy mostem Alma oraz muzeum Orsay, władze Paryża stworzyły trasę dla pieszych, rowerzystów, połączoną ze strefą rekreacji dla rodzin z dziećmi. Projekt został zrealizowany za kwotę 35 mln euro i znakomicie przyjął się wśród mieszkańców i turystów. W okresie letnim nad Sekwaną usypywana jest również plaża, z której korzystają tysiące osób. Ruch aut wzdłuż lewego brzegu Sekwany w Paryżu ostatecznie wyeliminowany został w roku 2013.
Władze Paryża liczą, że podjęta decyzja zachęci wiele osób do przesiadania się do środków komunikacji miejskiej. Projekt ma kosztować 8 mln euro.

Jeszcze więcej przestrzeni dla pieszych

W Paryżu trwają prace projektowe, w ramach których kilka ważniejszych placów i skwerów, praktycznie niedostępnych w tej chwili dla pieszych, a zajętych głównie przez samochody, ma stać się oazą spokoju dla mieszkańców. Wśród nich jest Plac Bastylii. Pilotażowy projekt ruszył w roku 2013 i objął Plac Republiki. Plac stanowił zatłoczony fragment infrastruktury drogowej, jednak w tej chwili jest to strefa pieszych, z nowymi nasadzeniami, wyposażona w ławki, pełna ludzi.

Władze Paryża decydują się na likwidację w rejonach planowanych zmian ciągów komunikacyjnych dla aut, mimo że do tej pory były to nawet najważniejsze drogi. Miastu nie chodzi o całkowite pozbycie się samochodów z miejskiej przestrzeni. W zamyśle paryskiego ratusza i podmiotów opracowujących koncepcję otoczenia placów jest to, aby zniknął komunikacyjny "bałagan" oraz by place i skwery stały się miejscem, gdzie można odetchnąć od zgiełku i odpocząć od pracy.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk szuka przewoźnika na osiem lat

Komunikacja

Gdańsk szuka przewoźnika na osiem lat

Jakub Dybalski 07 października 2016

Ostatni odcinek metra. Olszewski: Będzie skromniej, nie biedniej

Komunikacja

Ostatni odcinek metra. Olszewski: Będzie skromniej, nie biedniej

Witold Urbanowicz 07 października 2016

Paryż: Prawy brzeg Sekwany dla mieszkańców. Nie dla samochodów

Przestrzeń

Paryż: Prawy brzeg Sekwany dla mieszkańców. Nie dla samochodów

Łukasz Pastor 11 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS