Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

„Parkuj i jedź” w Katowicach szansą na odkorkowanie miasta?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-05-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
„Parkuj i jedź” w Katowicach szansą na odkorkowanie miasta?
fot. LestatKatowice
Mimo wcześniejszych zapowiedzi, że na obrzeżach Katowic zbudowanych zostanie pięć centrów przesiadkowych z nowymi parkingami i przystankami autobusowo-tramwajowymi, już dziś wiadomo, że jedno z zapowiadanych miejsc zostanie wyłączone z projektu. Chodzi o pętlę przy Słonecznej, której budowa stała się niemożliwa, gdyż inwestycja nie spełniała wymogów Komisji Europejskiej.

Idea centrum przesiadkowego polega na tym, aby mieszkańcy przesiadali się z samochodów do komunikacji publicznej. Pasażer płacąc za parking jednocześnie dostanie bilet, na którym dojedzie do centrum miasta. Centrum przesiadkowe pętla Słoneczna tego nie zapewniało, ponieważ w miejscu tym zabrakło miejskich gruntów, na których można by wybudować parkingi samochodowe. Gdyby urzędnicy nie zrezygnowali z tego węzła, dotacja mogłaby zostać cofnięta. Dlatego Jakub Jarząbek, rzecznik prasowy urzędu miasta zapewnia, że rezygnacja z pętli przy Słonecznej było najlepszym wyjściem.

Katowickie węzły przesiadkowe będą działały według zasady „park and ride”. W sumie powstaną cztery węzły: przy ul. Sądowej, na Zawodziu, Ligocie oraz pętli w Brynowie. Inwestycja w ponad 80 proc. ma być finansowana z Unii Europejskiej, a pasażerowie będą mogli korzystać z tego rozwiązania już w 2017 roku. Koszt inwestycji szacuje się na 170 mln zł.

Węzeł w dzielnicy Zawodzie kosztować będzie około 30 mln zł. W planach jest budowa parkingu tuż przy działających tam przystankach autobusowo-tramwajowych. Pomieści on w sumie 400 samochodów.

Największe miejsce parkingowe powstanie przy węźle na Brynowie. Zaplanowano tam parking na 800 pojazdów. Również koszt budowy tego węzła będzie największy – szacuje się, że pętla na Brynowie pochłonie około 90 mln zł.

Przy ul. Sądowej parking będzie jednym z mniejszych – pomieści blisko 150 aut, a inwestycja pochłonie 40 mln zł. Najmniejszy parking – na zaledwie kilkanaście aut, zaplanowano natomiast przy dworcu kolejowym w Ligocie. W planach jest również postawienie nowych przystanków autobusowych. Koszt inwestycji to około 5 mln zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5