Toruń otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę czterech parkingów przesiadkowych park&ride. Miasto nie ma jednak powodów do zadowolenia: wpłynęły oferty jedynie na trzy obiekty, w dodatku w wysokości przekraczającej budżet.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Miejski Zarząd Dróg w Toruniu jest projekt i budowa czterech parkingów przesiadkowych park&ride – z podziałem na części, oddzielnie dla każdego z przetargu. Parkingi przewidziano przy ul. Dziewulskiego, ul. Gagarina, ul. Olimpijskiej oraz ul. Turystycznej (wizualizacje
tutaj). Dzisiaj minął termin składania ofert.
Jeden z parkingów ma powstać we wschodniej części Torunia przy skrzyżowaniu ulic Dziewulskiego i Szosa Lubicka, na terenie istniejącej pętli autobusowej. Budżet na tę część wyniósł 9,5 mln zł brutto, ale w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.
Następny obiekt planowany jest w zachodniej części Torunia przy skrzyżowaniu ulic Gagarina i Okrężnej. Tutaj jedyną ofertę złożyło kieleckie konsorcjum Fabet i Uni-Park. Wartość oferty wynosi niemal 13 mln zł brutto, podczas gdy budżet był określony na 7,2 mln zł brutto.
Kolejny obiekt zlokalizowany jest we wschodniej części Torunia przy rondzie ulic Olimpijskiej i Konstytucji 3 Maja oraz pętli tramwajowej. Kieleckie konsorcjum Fabet i Uni-Park zaproponowało 12,7 mln zł brutto przy budżecie zamawiającego wynoszącym 6,5 mln zł brutto.
Przy Turystycznej ma powstać natomiast parking w poziomie terenu na 46 pojazdów. Wystartowała jedynie firma Transbruk Barczyńscy z oferta na kwotę 1,1 mln zł brutto, budżet wynosił 0,8 mln zł brutto.