Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice z pasami tramwajowo-autobusowymi?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice z pasami tramwajowo-autobusowymi?
fot. Kasper FiszerTramwaj na pętli w Pabianicach (2006)
Jeśli wspólna inwestycja wszystkich podłódzkich samorządów pod nazwą Łódzki Tramwaj Metropolitalny dojdzie do skutku, w Pabianicach powstanie najprawdopodobniej wspólny pas tramwajowo-autobusowy. Na obecnym etapie trudno jednak przewidzieć zarówno szanse na modernizację wszystkich podmiejskich tras tramwajowych, jak i termin ewentualnego zakończenia prac.

Pabianice są jednym z samorządów zaangażowanych w projekt Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego najsilniej. Choć losy koncepcji modernizacji wszystkich podłódzkich tramwajowych linii podmiejskich połączonej z całkowitą wymianą taboru wciąż nie są pewne, miasto wybrało już oczekiwany wariant inwestycji. Latem władze deklarowały również, że będą dążyć do wykonania remontu trasy nawet w przypadku niepowodzenia dużego programu, w którym uczestniczyć miałyby wszystkie podłódzkie samorządy.

Zmiany liczby torów nie będzie

Największą zmianą kształtu linii względem stanu obecnego miałoby być według aktualnego projektu utworzenie pasów tramwajowo-autobusowych na terenie samych Pabianic. – Tam, gdzie obecnie torowisko umiejscowione jest w jezdni, najkorzystniejsze pod względem ruchowym jest rozwiązanie z torowiskiem tramwajowo-autobusowym z pełnowymiarowymi wydzielonymi peronami obsługującymi pasażerów komunikacji tramwajowej i autobusowej. Rozwiązanie to zapewni największy komfort pasażerów i innych uczestników ruchu w centralnej części Pabianic – ocenia Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Projekt nie zakłada natomiast zmiany liczby torów ani na odcinku pomiędzy Łodzią i Pabianicami, ani w samym mieście. Na odcinku podmiejskim planowane jest zachowanie układu jednotorowego z mijankami i odcinkami dwutorowymi. – Jest on wystarczający do przeniesienia zakładanych częstotliwości kursowania tramwajów – ocenia Aneta Klimek. Odrzucona została natomiast koncepcja poprowadzenia w Pabianicach torowiska pojedynczego. – Spowodowałoby to drastyczne pogorszenie jakości obsługi komunikacji tramwajowej oraz pogorszenie obsługi pasażerskiej komunikacji autobusowej [nie byłoby możliwe utworzenie pasów tramwajowo-autobusowych] – tłumaczy rzecznik prasowy.

Niebawem zamówienie na uzupełnienie studium wykonalności

Coraz realniejszy wydaje się tymczasem scenariusz podzielenia dużej inwestycji ŁTM na mniejsze etapy, które mogłyby być realizowane przez poszczególne samorządy. Jak wskazuje przedstawicielka władz Pabianic, jednym z założeń do przygotowania uzupełnień do gotowego od dłuższego czasu studium wykonalności ma być właśnie koncepcja etapowania projektu. Prace nad dokumentem mają ruszyć niebawem. – Pierwsze zapytanie ofertowe nie zostało rozstrzygnięte, wkrótce będzie przeprowadzone kolejne postępowanie mające na celu wyłonienie firmy, która wykona koreferat – mówi Aneta Klimek.

– Dalsze decyzje gmin w sprawie realizacji inwestycji będą podejmowane w I kwartale 2017 r., już po wykonaniu koreferatu – wskazuje rzecznik prasowy UM Pabianice. Ocenia również, że opóźnienia związane z trudnościami w uzgodnieniach międzygminnych i koniecznością uzupełnienia prac projektowych przełożą się także na przesunięcie terminu oddania do eksploatacji zmodernizowanych tras, w tym lini pabianickiej. Studium wykonalności przewidywało zakończenie robót do roku 2020.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Komunikacja

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Kasper Fiszer 05 października 2018

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Komunikacja

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Kasper Fiszer 31 października 2017

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Kasper Fiszer 12 lipca 2017

Zgierz: Trudno dokonywać mniejszych napraw tramwaju

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Kasper Fiszer 07 maja 2017

Zobacz również:

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Komunikacja

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Kasper Fiszer 05 października 2018

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Komunikacja

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Kasper Fiszer 31 października 2017

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Kasper Fiszer 12 lipca 2017

Zgierz: Trudno dokonywać mniejszych napraw tramwaju

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Kasper Fiszer 07 maja 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5