Władze Pabianic ogłosiły kolejny ważny przetarg dotyczący planowanej modernizacji linii tramwajowej. Miasto szuka bowiem inżyniera kontraktu, który zajmie się także inwestycjami w komunikację autobusową. Wartość zamówienia prawdopodobnie przekroczy 1,5 mln zł.
Podłódzkie Pabianice w ciągu kilku najbliższych lat całkowicie zmodernizują swój system komunikacji miejskiej. Bardzo aktywna postawa samorządu w zakresie wnioskowania o środki unijne zaskutkowała pozyskaniem funduszy na bodaj największy od czasu budowy linii tramwajowej pakiet inwestycji. Obejmą one odnowę autobusowego parku taborowego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, modernizację torowiska tramwaju na całym odcinku do granicy z Łodzią (przy współpracy z gminą Ksawerów), przebudowę szeregu ulic w centrum miasta, powstanie kilkunastu kilometrów dróg rowerowych, nowej pętli autobusowej i dworców komunikacji miejskiej oraz remont zajezdni MZK, a także powstanie roweru miejskiego (przy współpracy z województwem).
Ogłoszone dotychczas przetargi będą niebawem rozstrzygniętePo burzliwym, ale zakończonym sukcesem etapie przygotowywania wniosków miasto prowadzi obecnie szereg zamówień, które mają wyłonić wykonawców poszczególnych elementów planu zmian. – Dotychczas rozstrzygnięto już przetarg na
dostawę 18 autobusów hybrydowych, a
procedura wyłonienia dostawcy biletomatów dobiega końca. Trwa natomiast postępowanie na wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj
kompleksowej modernizacji linii tramwajowej – przypomina Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic.
Pod koniec zeszłego tygodnia samorząd wszczął kolejne już postępowanie dotyczące transportu publicznego. – Miasto Pabianice ogłosiło przetarg na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu w ramach projektów „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” oraz „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” – stwierdza nasza rozmówczyni. Pierwsza z wspomnianych inwestycji obejmuje szereg elementów związanych głównie z komunikacją autobusową (dostawa taboru, budowa nowych obiektów infrastrukturalnych, remont bazy), ale także rowerową i pieszą.
Wysoko premiowane doświadczenie zespołuWłaśnie ze względu na szerokość zakresu zagadnień, z jakimi mierzyć się będzie wykonawca, będzie on musiał dysponować sztabem specjalistów różnych branż. – Zespół inspektorów nadzoru zajmie się różnymi dziedzinami: od robót drogowych i torowych poprzez dotyczące trakcji tramwajowej aż po usługi związane z zarządzaniem ruchem czy architekturą IT bądź, jeśli zajdzie taka potrzeba, w jeszcze szerszym zakresie – wylicza przedstawicielka UM Pabianice.
Miasto czeka na oferty do 24 maja. – Na realizację projektów „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” oraz „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” miasto pozyskało łącznie blisko 136 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej – przypomina Aneta Klimek. Zgodnie ze specyfikacją przetargowym praca zespołu inżyniera kontraktu warta będzie szacunkowo nieco ponad 1,5 mln zł. Co ciekawe, kryterium ceny stanowi jedyne 60 proc. wagi oferty. Pozostałe 40 proc. punktów wykonawcy będą mogli otrzymać za doświadczenie zespołu. Przyznawane będą one osobno za doświadczenie kierownika,inspektora ds. robót torowych i inspektora ds. trakcji elektrycznej.