Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Remont tramwaju z RPO. Jeśli się nie uda – będzie autobus

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Remont tramwaju z RPO. Jeśli się nie uda – będzie autobus
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii z Łodzi do Pabianic
Jak poinformował dziś Urząd Miejski w Pabianicach, miasto rezygnuje z uczestnictwa w projekcie Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Jego władze oceniają bowiem, że szanse powodzenia inwestycji są obecnie śladowe. Stan torowiska wymaga tymczasem bardzo pilnej interwencji, którą ma umożliwić aplikowanie o środki w ramach RPO.

Jak poinformował dziś prezydent miasta Grzegorz Mackiewicz, Pabianice zdecydowały o samodzielnej próbie uzyskania dofinansowania na remont infrastruktury tramwajowej. – W mojej ocenie szansa, przed którą stały wszystkie podłódzkie gminy na wspólną inwestycję, jest już nieaktualna. Kiedyś trzeba podjąć męską decyzję, by móc dalej działać – tłumaczył na dzisiejszej konferencji prasowej.

Na zakup taboru trzeba będzie poczekać

Miasto będzie więc startować w konkursie ogłoszonym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Projekt ma objąć remont infrastruktury, samorząd zrezygnuje więc na razie z zakupu nowego taboru i budowy zajezdni tramwajowej, które były elementami niedoszłej inwestycji międzygminnej Łódzki Tramwaj Metropolitalny. Pabianice zakładają jednak, że zmniejszony zakres robót pozwoli na przetrwanie linii tramwajowej.

– Jestem bowiem wielkim zwolennikiem utrzymania tramwaju – argumentował Grzegorz Mackiewicz. Zaznaczył on bowiem przy tym, że komunikacja szynowa ma sens, kiedy jest sprawna i bezawaryjna. Tymczasem przestoje w ruchu zdarzają się relatywnie często – ostatni miał miejsce dziś rano – a niebawem po raz kolejny ograniczona zostanie prędkość przejazdu na niektórych odcinkach.

Tylko dwa miesiące na przygotowanie dokumentacji

– Jeżeli chcemy utrzymać linię tramwajową, po prostu nie możemy już dłużej czekać – wskazywał. – Stan techniczny torowiska jest zły, ono już dłużej nie wytrzyma. Może być taka sytuacja, że któregoś dnia otrzymamy pismo, że łódzki Zarząd Dróg i Transportu odmawia dalszego świadczenia usług. Wtedy co prawda automatycznie wchodzi komunikacja zastępcza, ale to oczywiście nie rozwiązuje problemu – wskazywał.

Kompleksowy remont infrastruktury pochłonąłby ok. 126 mln zł. Pabianice liczą, że otrzymają wsparcie z RPO na poziomie 85%. – Uzyskaliśmy już akceptację tego planu ze strony gminy Ksawerów – zapewnił prezydent Pabianic. Dodał on jednak, że istotnym zagrożeniem jest krótki czas, jaki pozostał na złożenie dokumentacji projektowej, który upłynie 7 kwietnia. – Mam świadomość, że to jest pewien rzut na taśmę. Największe obawy dotyczą decyzji środowiskowej, ale prace nad nią już się rozpoczęły. Musieliśmy to zlecić w trybie pilnym – mówił.

Realne jest także zastąpienie tramwaju autobusem

W razie niepowodzenia miasto bierze pod uwagę zastąpienie tramwaju autobusem, ale traktuje ten wariant jako ostateczność. W przyszłym tygodniu odbędą się rozmowy z przedstawicielami Łodzi dotyczące kosztów uruchomienia połączeń autobusowych. – Komunikacja autobusowa byłaby dla miasta droższa – wskazywał Grzegorz Mackiewicz. – Walczymy więc o pełną pulę ze środków unijnych. Liczymy, że nam się uda – dodał.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5