Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Remont tramwaju z RPO. Jeśli się nie uda – będzie autobus

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-02-15 13:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice: Remont tramwaju z RPO. Jeśli się nie uda – będzie autobus
Tramwaj linii z Łodzi do PabianicFot. Kasper Fiszer
Jak poinformował dziś Urząd Miejski w Pabianicach, miasto rezygnuje z uczestnictwa w projekcie Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Jego władze oceniają bowiem, że szanse powodzenia inwestycji są obecnie śladowe. Stan torowiska wymaga tymczasem bardzo pilnej interwencji, którą ma umożliwić aplikowanie o środki w ramach RPO.

Jak poinformował dziś prezydent miasta Grzegorz Mackiewicz, Pabianice zdecydowały o samodzielnej próbie uzyskania dofinansowania na remont infrastruktury tramwajowej. – W mojej ocenie szansa, przed którą stały wszystkie podłódzkie gminy na wspólną inwestycję, jest już nieaktualna. Kiedyś trzeba podjąć męską decyzję, by móc dalej działać – tłumaczył na dzisiejszej konferencji prasowej.

Na zakup taboru trzeba będzie poczekać

Miasto będzie więc startować w konkursie ogłoszonym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Projekt ma objąć remont infrastruktury, samorząd zrezygnuje więc na razie z zakupu nowego taboru i budowy zajezdni tramwajowej, które były elementami niedoszłej inwestycji międzygminnej Łódzki Tramwaj Metropolitalny. Pabianice zakładają jednak, że zmniejszony zakres robót pozwoli na przetrwanie linii tramwajowej.

– Jestem bowiem wielkim zwolennikiem utrzymania tramwaju – argumentował Grzegorz Mackiewicz. Zaznaczył on bowiem przy tym, że komunikacja szynowa ma sens, kiedy jest sprawna i bezawaryjna. Tymczasem przestoje w ruchu zdarzają się relatywnie często – ostatni miał miejsce dziś rano – a niebawem po raz kolejny ograniczona zostanie prędkość przejazdu na niektórych odcinkach.

Tylko dwa miesiące na przygotowanie dokumentacji

– Jeżeli chcemy utrzymać linię tramwajową, po prostu nie możemy już dłużej czekać – wskazywał. – Stan techniczny torowiska jest zły, ono już dłużej nie wytrzyma. Może być taka sytuacja, że któregoś dnia otrzymamy pismo, że łódzki Zarząd Dróg i Transportu odmawia dalszego świadczenia usług. Wtedy co prawda automatycznie wchodzi komunikacja zastępcza, ale to oczywiście nie rozwiązuje problemu – wskazywał.

Kompleksowy remont infrastruktury pochłonąłby ok. 126 mln zł. Pabianice liczą, że otrzymają wsparcie z RPO na poziomie 85%. – Uzyskaliśmy już akceptację tego planu ze strony gminy Ksawerów – zapewnił prezydent Pabianic. Dodał on jednak, że istotnym zagrożeniem jest krótki czas, jaki pozostał na złożenie dokumentacji projektowej, który upłynie 7 kwietnia. – Mam świadomość, że to jest pewien rzut na taśmę. Największe obawy dotyczą decyzji środowiskowej, ale prace nad nią już się rozpoczęły. Musieliśmy to zlecić w trybie pilnym – mówił.

Realne jest także zastąpienie tramwaju autobusem

W razie niepowodzenia miasto bierze pod uwagę zastąpienie tramwaju autobusem, ale traktuje ten wariant jako ostateczność. W przyszłym tygodniu odbędą się rozmowy z przedstawicielami Łodzi dotyczące kosztów uruchomienia połączeń autobusowych. – Komunikacja autobusowa byłaby dla miasta droższa – wskazywał Grzegorz Mackiewicz. – Walczymy więc o pełną pulę ze środków unijnych. Liczymy, że nam się uda – dodał.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Do Ozorkowa jeszcze wolniej

Komunikacja

Łódź: Do Ozorkowa jeszcze wolniej

Kasper Fiszer 06 lutego 2017

Pabianice: MPK rozważy wstrzymanie ruchu tramwajów

Komunikacja

Pabianice: MPK rozważy wstrzymanie ruchu tramwajów

Kasper Fiszer 27 stycznia 2017

Pabianice: Stan linii tramwajowej się pogarsza

Komunikacja

Pabianice: Stan linii tramwajowej się pogarsza

Kasper Fiszer 24 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS