Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Tramwaj wróci dopiero w listopadzie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Tramwaj wróci dopiero w listopadzie
Fot. Kasper FiszerAutobusy zastępcze linii Z41
O kilka tygodni dłużej niż pierwotnie planowano potrwa remont sieci trakcyjnej w Ksawerowie i w Pabianicach. Tramwaj linii 41 wróci więc na swoją trasę najprawdopodobniej dopiero na przełomie października i listopada. Wkrótce rozpocznie się jednak kompleksowa modernizacja trasy, która wymusi ponowne czasowe wstrzymanie ruchu, ale i zapewni możliwość jego prowadzenia przez kolejnych kilkadziesiąt lat.

Przedłuża się awaryjny remont trakcji tramwajowej na linii z Łodzi przez Ksawerów do Pabianic. Początkowo prace miały zakończyć się na przełomie września i października, by w okolicach początku roku akademickiego przywrócona została normalna organizacja ruchu. Dziś bowiem tramwaje linii 41 nie kursują w ogóle – na całej trasie zastąpione są autobusowym Z41.

Przewód jezdny został już rozwieszony

Wiemy już jednak, że nie uda się dotrzymać założonej pierwotnie daty odbioru inwestycji. – Wykonawca remontu trakcji na odcinkach w Pabianicach i Ksawerowie [krakowski Progreg] wystąpił do obu samorządów o aneksowanie umowy i przesunięcie terminu realizacji zlecenia z 6 na 31 października z przyczyn niezależnych od zleceniodawcy. W trakcie robót ze względów technicznych nastąpiła konieczność zmiany w harmonogramie, który był ustalony w czerwcu – tłumaczy Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Wykonawca ocenia stan zaawansowania robót na ok. 75%. Przedstawicielka magistratu informuje, że na obu pabianickich odcinkach, które miały objąć zakontraktowane roboty, a więc od granicy miasta przy ul. Widzewskiej do pętli pośredniej Duży Skręt oraz od zamku przy Starym Rynku do pętli końcowej Wiejska, został już wymieniony przewód jezdny. – Wymieniona została również większość z wytypowanych do wymiany 28 słupów trakcyjnych na terenie miasta – dodaje.

Do odbioru technicznego jest jeszcze dosyć daleko

W najbliższych dniach ustawione ma zostać sześć ostatnich nowych słupów: trzy na odcinku między ulicami Reymonta i Konopnickiej, jeden przy Starym Rynku i dwa na Warszawskiej przy szkole podstawowej. – Kolejne etapy prac to przeniesienie nowego przewodu jezdnego na nowe słupy, demontaż starych słupów, uporządkowanie terenu robót i próby odbiorowe przy udziale łódzkiego MPK – zapowiada Aneta Klimek. Całość potrwa jeszcze kilka tygodni.

Przypomnijmy, że trwający remont jest wynikiem decyzji MPK o awaryjnym zamknięciu trasy. Ma on przywrócić przejezdność podmiejskiej linii i umożliwić wznowienie ruchu po zdegradowanym torowisku. Wkrótce jednak rozpoczną się kompleksowe prace modernizacyjne realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Prowadzona obecnie wymiana sieci trakcyjnej pozwoliła nieco obniżyć wartość dużego projektu złożonego wspólnie przez miasto Pabianice oraz gminę Ksawerów w konkursie przedsięwzięć związanych z transportem niskoemisyjnym. Linia pabianicka jest więc jedyną z istniejących tras łódzkiego tramwaju podmiejskiego, której przyszłość wydaje się całkowicie niezagrożona.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przestrzeń

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przemysław Farsewicz 02 maja 2021

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Przestrzeń

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Komunikacja

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2020

UMWŁ: Nie wszystkim samorządom zależy na tramwajach podmiejskich

Prawo & Finanse

Łódzkie czyni kolejne starania ws. tramwaju do Pabianic

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przestrzeń

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przemysław Farsewicz 02 maja 2021

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Przestrzeń

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Komunikacja

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2020

UMWŁ: Nie wszystkim samorządom zależy na tramwajach podmiejskich

Prawo & Finanse

Łódzkie czyni kolejne starania ws. tramwaju do Pabianic

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5