Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Tramwaj coraz popularniejszy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KomunikacjaPabianice.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Tramwaj coraz popularniejszy
fot. WU
Coraz więcej pabianiczan korzysta z tramwajów linii 41. Składy przewożą już prawie 10 tysięcy pasażerów dziennie – wynika z badań, przeprowadzonych w listopadzie przez Zespół Inżyniera Miasta Urzędu Miejskiego w Pabianicach. Pabianice wspólnie z Ksawerowem będą starać się o środki na modernizację linii tramwajowej z nowej perspektywy unijnej.

W lipcu Urząd Miejski przeprowadził badania preferencji komunikacyjnych pasażerów komunikacji miejskiej. Najważniejszym postulatem pabianiczan było przywrócenie dwuwagonowych tramwajów. Po wielomiesięcznych negocjacjach Pabianic i Ksawerowa z Łodzią udało się przywrócić drugi wagon i to bez dodatkowych dopłat z budżetu Pabianic. Dzięki temu pasażerowie od początku września podróżują w bardziej komfortowych warunkach. Również na 2014 rok magistrat ustalił wstępnie z Łodzią dobrą stawkę dotacji do funkcjonowania linii 41. Drugi wagon tramwaju oczywiście zostaje.

W listopadzie Urząd Miejski powtórzył badania potoków pasażerskich na linii 41. Co się okazało? Po wprowadzeniu drugiego wagonu i zmianach w Łodzi związanych z budową trasy W-Z liczba pasażerów wzrosła jeszcze bardziej. W 2011 roku, gdy pojedyncze wagony dojeżdżały na pętlę Chocianowice-IKEA, dziennie przewoziły 5.738 osób. Po wydłużeniu w 2012 roku trasy do placu Niepodległości frekwencja wzrosła do 7.823 pasażerów. Teraz, gdy mamy dwa wagony, przez cały dzień roboczy tramwaje przewożą aż 9.576 osób. To wzrost aż o 67 proc. w ciągu zaledwie dwóch lat. Najbardziej obłożony kurs w sumie zabrał aż 216 osób, a w jednym momencie frekwencja niejednokrotnie przekraczała 100 pasażerów.

Jest szansa, aby połączenie tramwajowe stało się bardziej atrakcyjne dla osób mieszkających z dala od linii tramwajowej. Urząd Miejski w Pabianicach rozmawia z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu o wprowadzeniu specjalnego wspólnego biletu 30-dniowego i 90-dniowego. Na jego podstawie można byłoby korzystać zarówno z pabianickich autobusów w obydwu strefach, jak i z całej łódzkiej komunikacji. Taki bilet byłby tańszy niż dwa kupowane osobno.

Linia tramwajowa wymaga modernizacji. Dlatego Urząd Miejski zgłosił do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wstępny zamiar realizacji rewitalizacji linii na pabianicko-ksawerowskim odcinku. W latach 2017 – 2020 mogłyby zostać wyremontowane torowiska, podstacje trakcyjne i kupione nowe wagony. Szacowany koszt realizacji projektu to około 138 mln zł, ale jest szansa na finansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przestrzeń

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przemysław Farsewicz 02 maja 2021

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Przestrzeń

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Komunikacja

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2020

UMWŁ: Nie wszystkim samorządom zależy na tramwajach podmiejskich

Prawo & Finanse

Łódzkie czyni kolejne starania ws. tramwaju do Pabianic

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przestrzeń

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przemysław Farsewicz 02 maja 2021

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Przestrzeń

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Komunikacja

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2020

UMWŁ: Nie wszystkim samorządom zależy na tramwajach podmiejskich

Prawo & Finanse

Łódzkie czyni kolejne starania ws. tramwaju do Pabianic

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5