Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice chcą potroić długość dróg rowerowych

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-03-15 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice chcą potroić długość dróg rowerowych
Ul. Zamkowa w Pabianicach. Fot. Kasper Fiszer
Samorząd Pabianic przygotowuje się do realizacji dużego programu budowy dróg dla rowerów. Ma on objąć zachodnią część miasta, gdzie ścieżek dziś praktycznie nie ma, a także wszystkie trasy wylotowe. Łączna długość nowych dróg wyniesie ok. 12 km.

Do najbliższego wtorku trwać będą konsultacje społeczne największego w historii programu budowy dróg rowerowych w Pabianicach. Ma on objąć 12 km nowych ścieżek. Ich powstanie ma być częścią dużego projektu realizowanego w ramach unijnego programu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne, który ma przyczynić się do rozwoju i modernizacji pabianickiej komunikacji miejskiej. Jego łączna wartość to ok. 69 mln zł, a część rowerowa pochłonie 30 proc. tej kwoty.

Droga rowerowa w miejsce projektowanej ulicy

– W tej chwili przygotowujemy dokumenty do wniosku o dofinansowanie. Mamy obowiązek złożyć je do końca czerwca – mówił podczas ubiegłotygodniowego spotkania konsultacyjnego Andrzej Różański, naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji Urzędu Miejskiego w Pabianicach. Miasto chce, by budowa zaczęła się w przyszłym roku, a zakończyła najpóźniej w III kwartale 2019.

Koncepcja zakłada budowę ścieżek wychodzących we wszystkich kierunkach na zewnątrz miasta, a także powstanie rowerowego ciągu wschód – zachód. Drogi rowerowe miałyby też biec wzdłuż głównych ulic miasta – Zamkowej, Warszawskiej i Łaskiej oraz Partyzanckiej i Łaskiej. Ciekawym elementem planu jest również utworzenie ścieżki w miejscu przeznaczonym na projektowaną od lat ul. ks. Popiełuszki, która jednak nie powstała do dziś.

Dworzec kolejowo-autobusowo-rowerowy

UMP planuje, że w ciągu najbliższych dwóch lat długość dróg rowerowych w mieście zwiększy się trzykrotnie. – Mamy teraz tylko ok. 6 km ścieżek, a ich sieć wygląda słabo – oceniał Maciej Wlazłowicz, przedstawiciel urzędu. Inwestycja prowadzona w ramach ZIT ma skupić się na zachodniej części miasta, w której dziś dróg rowerowych praktycznie nie ma, a najważniejszym węzłem komunikacyjnym uwzględniającym ruch rowerowy stanie się dworzec PKP. Przypomnijmy, że od kilku lat władze miasta starają się przejąć przeddworcowy plac i zorganizować tam dworzec autobusowy, ale procedury w tej sprawie przeciągają się.

Wyższe standardy dla wszystkich nowych dróg

Miasto konsultuje z mieszkańcami także ogólne standardy dotyczące dróg rowerowych, które mają zostać ujednolicone dla wszystkich przyszłych inwestycji. Wstępna propozycja UMP zakłada, że każda nowa ścieżka będzie asfaltowa i nie węższa niż 2 m dla drogi dwukierunkowej i 1,5 m dla jednokierunkowej. Wyjątki dopuszczalne będą tylko wtedy, gdy realizacja podstawowych parametrów będzie technicznie niemożliwa ze względu np. na szerokość ulicy czy wymagania konserwatora zabytków (to ostatnie dotyczy głównie rodzaju nawierzchni).

– Chcemy też, by w miejscach szczególnie narażonych ścieżki były doświetlone i by miały kolor czerwony – mówił Maciej Wlazłowicz. Miasto planuje także stawianie podpórek i stojaków. Jak zapewnia przedstawiciel samorządu, stosowane będą tzw. stojaki U-kształtne. – Taki model mniej kusi złodziei – argumentował.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Chiny. Najdłuższa na świecie podniebna trasa rowerowa

Komunikacja

Chiny. Najdłuższa na świecie podniebna trasa rowerowa

Jakub Dybalski 15 marca 2017

KRBRD i ITS stworzą wytyczne organizacji ruchu rowerowego

Prawo & Finanse

KRBRD i ITS stworzą wytyczne organizacji ruchu rowerowego

Rafał Stawecki 14 marca 2017

Berlin będzie budował VeloBahny m.in. na liniach kolejowych

Przestrzeń

Berlin będzie budował VeloBahny m.in. na liniach kolejowych

Jakub Dybalski 08 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS