Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice bliżej zakupu 18 hybryd

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-09-11 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice bliżej zakupu 18 hybryd
Autobusy w PabianicachFot. Kasper Fiszer
Wszystko wskazuje na to, że za dwa lata Miejski Zakład Komunikacyjny w Pabianicach stanie się jednym z najnowocześniejszych przedsiębiorstw transportowych aglomeracji łódzkiej. Miasto jest bowiem blisko pozyskania znacznych funduszy na wymianę ok. połowy floty przewoźnika. Duży projekt złożony w ramach trybu bezkonkursowego RPO obejmujący różne gałęzie transportu został właśnie oceniony pozytywnie od strony formalnej.

Podłódzkie miasto osiąga ostatnio bardzo duże sukcesy w pozyskiwaniu środków z funduszy unijnych. Największym z nich było rzecz jasna dofinansowanie remontu linii tramwajowej do Łodzi. Wszystko wskazuje na to, że Pabianice otrzymają niebawem kolejną dużą transzę przeznaczoną na rozwój transportu zbiorowego, tym razem przede wszystkim autobusowego.

MZK już nie przestarzałe, a bardzo nowoczesne

Jak poinformował bowiem w piątek Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, zakończyła się ocena formalna projektu Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach. – [Projekt ten] złożony przez Miasto Pabianice uzyskał pozytywną ocenę formalną – czytamy w krótkim komunikacie władz regionu. Realizacja przedsięwzięcia wydaje się więc już bardzo prawdopodobna, bo przewidywane dofinansowanie ma zostać udzielone w ramach trybu pozakonkursowego Regionalnego Programu Operacyjnego (ZIT).

Łączna wartość inwestycji to bez mała 70 mln zł. Ponad 56 mln pochodzić ma z puli środków RPO. Najważniejszym elementem zadania ma być zapowiadany już od trzech lat zakup 18 autobusów hybrydowych. Jeśli ostatecznie dojdzie on do skutku, pozwoli na wyeliminowanie z ruchu wszystkich starszych pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego i zakończy bardzo intensywną wymianę floty prowadzoną od ok. dekady. Wcześniej park taborowy miejskiego przewoźnika należało uznać za przestarzały: opierał się na wysokopodłogowych jelczach PR110M i 120M. Aż do 2008 r. spółka eksploatowała także bardzo wysłużone ikarusy 260.

Kolejny projekt z elementami rowerowymi

W ciągu kilku najbliższych lat komunikacja miejska w Pabianicach, także dzięki inwestycji tramwajowej, powinna zatem stać się dość niespodziewanie jedną z najnowocześniejszych w skali aglomeracji. W ramach tego samego zadania powstać mają także trzy zintegrowane węzły przesiadkowe oraz dość rozbudowany inteligentny system transportowy (ITS) z modułami informacji pasażerskiej. Ważnym elementem prac ma być także budowa nowej pętli autobusowej przy ul. Podmiejskiej.

Podobnie jak w przypadku pozostałych przewidzianych do realizacji na terenie Pabianic projektów transportowych, spory nacisk został położony na transport rowerowy. Ostatecznie powstać ma aż 14,6 km nowych dróg dla rowerów (wcześniej zapowiadano budowę 12 km ścieżek), zorganizowane zostaną także trzy parkingi rowerowe typu bike&ride. Uzupełnią one system wojewódzkiego roweru publicznego. Podobny parking ma powstać także w ramach inwestycji tramwajowej. Realizacja wszystkich elementów obszernego programu powinna skończyć się w trzecim kwartale roku 2019.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Do Częstochowy trafią podrasowane Pesa Twist

Komunikacja

Do Częstochowy trafią podrasowane Pesa Twist

Dominik Wójcik 11 września 2017

Łódź: Remont tramwajów podmiejskich z RPO 2020+?

Komunikacja

Łódź: Remont tramwajów podmiejskich z RPO 2020+?

Kasper Fiszer 11 września 2017

Pabianice z wnioskiem na duży projekt komunikacyjny z ZIT

Komunikacja

Pabianice z wnioskiem na duży projekt komunikacyjny z ZIT

Kasper Fiszer 04 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS