Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ozorków. Tramwaje 46 znowu pojadą przez most. Dwa tygodnie na naprawę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-07-01 15:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ozorków. Tramwaje 46 znowu pojadą przez most. Dwa tygodnie na naprawę
fot. WU
Tramwaj podmiejski w Ozorkowie został podłączony pod kroplówkę. Jeszcze dzisiaj zostanie wznowiony ruch na odcinku na ostatnim odcinku linii podmiejskiej linii 46 do krańca Cegielniana. – Będziemy starali się jeszcze jeździć. Gmina ma dwa tygodnie na naprawy – mówi Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.

Dzisiaj rano zostało wstrzymane kursowanie tramwajów linii 46 na końcowym, ok. 1,5-kilometrowym odcinku trasy w Ozorkowie do krańca Cegielniana. Pojazdy zawracały na trójkącie torowym przy Wyszyńskiego. Powodem jest pogarszający się stan mostu tramwajowego nad Bzurą. Zdaniem przewoźnika eksploatacja tego odcinka trasy groziła wykolejeniem tramwajów.

Dzisiaj po południu MPK-Łódź poinformowało, że na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu ruch do pętli Cegielniana zostanie wznowiony. – Aktualnie jadą do Ozorkowa służby Zakładu Torów i Sieci MPK-Łódź i w chwili potwierdzenia przejezdności przez most nad Bzurą kolejne wagony będą kierowane do krańcówki Cegielniana. Ruch zostanie zatem wznowiony jeszcze dziś – informuje Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.

To jednak tylko podłączenie ozorkowskiego tramwaju do ozorkowskiego tramwaju do kroplówki w stanie przedzawałowym. – Były prowadzone rozmowy z gminą Ozorków. Ma ona dwa tygodnie na przeprowadzenie remontu – na taki okres zostało zawarte porozumienie – mówi Sebastian Grochala.

Obędzie się, co nie dziwi z uwagi na stan infrastruktury, bez ograniczenia prędkości. – Tam i tak się wolno jeździ. Będziemy się starali jeździć i kontrolować most – dodaje Grochala. Jak dodaje, potrzebny jest większy remont niż doraźne działania – największym problemem jest stan podkładów.

Stan trzech podmiejskich tras tramwajowych stale się pogarsza, co skutkuje ciągłym i istotnym wydłużaniem czasu przejazdu. Gminy, przez które przebiegają torowiska, myślą o kompleksowym remoncie infrastruktury. Problemem jest jednak wysoki szacowany koszt prac, przekraczający możliwości finansowe gmin, nawet przy znacznym dofinansowaniu unijnym.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Co z tramwajami podmiejskimi? Samorządy chcą ich zachowania

Prawo & Finanse

Co z tramwajami podmiejskimi? Samorządy chcą ich zachowania

Roman Czubiński 11 lutego 2016

Aglomeracja Łódzka: Co dalej z tramwajami podmiejskimi?

Prawo & Finanse

Aglomeracja Łódzka: Co dalej z tramwajami podmiejskimi?

Roman Czubiński 06 lutego 2016

Łódź: Powstaje studium wykonalności dla tramwaju metropolitalnego

Prawo & Finanse

Łódź: Powstaje studium wykonalności dla tramwaju metropolitalnego

Roman Czubiński 24 lipca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS