Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Drobne roboty przed zawieszeniem ruchu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków: Drobne roboty przed zawieszeniem ruchu
Fot. Kasper FiszerTramwaj na trójkącie manewrowym w Ozorkowie
Łódzkie MPK wykonywało w ostatnim czasie tylko najpilniejsze naprawy, bez których utrzymanie kursów tramwaju do Ozorkowa nie byłoby możliwe. Nie zmienia to jednak ogólnego złego stanu technicznego podmiejskiej trasy. Bez dużego remontu linia nie przetrwa, a dzisiaj rano ruch na niej został zawieszony.

Przez kilka minionych dni w godzinach nocnych tramwaje podmiejskiej linii 46 kursowały na skróconej trasie do trójkąta manewrowego przy ul. Wyszyńskiego w Ozorkowie. Taka organizacja ruchu nie jest w ostatnim czasie zaskoczeniem – zdarzało się, że autobusy zastępcze przejmowały okresowo ruch na końcowym odcinku trasy do pętli Ozorków Cegielniana. Tym razem przyczyną przerwy w kursowaniu funkcjonującego przez całą dobę połączenia tramwajowego były prace naprawcze na ul. Południowej w okolicach pętli.

Wymieniono osiem metrów szyn

W krótkim komunikacie zamieszczonym na stronach internetowych przewoźnika roboty określane są jako awaryjne. Łódzka spółka już wielokrotnie informowała, że stan techniczny trasy jest bardzo zły i grozi koniecznością całkowitego wyłączenia jej z eksploatacji. Dowodzić tego może kolejny przypadek, w którym przeprowadzenie naprawy wymagane jest w trybie pilnym.

– Zakres prac to usuwanie nadmiaru ziemi, likwidacja zapadnięć, wymiana ok. ośmiu metrów bieżących szyny i spawanie pęknięć – wylicza Sebastian Grochala, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Z opisu jasno wynika, że roboty w żadnym stopniu nie poprawią ogólnego stanu trasy, a jedynie umożliwią utrzymanie przewozów z niewielkimi prędkościami. – Wykonujemy wyłącznie najpilniejsze prace konieczne dla utrzymania ruchu tramwajowego – potwierdza przedstawiciel przewoźnika. Tym niemniej nawet mimo to komunikacji nie dało się utrzymać. Zły stan techniczny budynku podstacji elektrycznej spowodował, że urządzenia sieciowe są zalewane wodą.

Odcinek wymagający pilnej naprawy: granica Łodzi – Ozorków

Pytany o odcinki, na których kondycja torowiska jest obecnie najgorsza, Sebastian Grochala odpowiada jednoznacznie: remontu wymaga cała linia. – Stan infrastruktury jest bardzo zły – ocenia. Dobitnie wskazuje na to znaczące wydłużenie czasu przejazdu. Do wczoraj podróż od granicy Łodzi do pętli w Ozorkowie zajmowała 63 do 70 minut. W 2001 r. tę samą odległość tramwaj pokonywał w 49 minut. Tymczasem w związku z opisywanym na naszych łamach opóźnieniem w przygotowaniu dokumentacji dla projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny szanse na kompleksowy remont linii wydają się obecnie stosunkowo niewielkie. Nawet jeśli w najbliższym czasie uda się wyremontować podstację lub choćby sam jej budynek, nie będzie to więc gwarantować utrzymania przewozów. 

Na ul. Południowej w Ozorkowie toczą się obecnie także prace drogowe. Obejmują one odcinek, na którym torowisko tramwajowe poprowadzone jest równolegle do jezdni, ale niezależnie od niej i w pewnym oddaleniu, nie wpływają więc na ruch tramwajowy. Mają jednak duże znaczenie dla komunikacji samochodowej w mieście. – Przebudowa Południowej wraz z mostem [na Bzurze] to jeden z etapów dużej inwestycji drogowej realizowanej w tym i w przyszłym roku. Tegoroczne prace obejmują remontowaną obecnie ul. Maszkowką, przebudowę Południowej oraz rozpoczęcie budowy ronda u zbiegu Południowej, Wyszyńskiego, Średniej, Zgierskiej i Maszkowskiej – czytamy w uficjalnym komunikacie miasta.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5