Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Skradziono sieć trakcyjną linii 46. MPK wypowiedziało umowę na jej dzierżawę

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-05-07 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ozorków: Skradziono sieć trakcyjną linii 46. MPK wypowiedziało umowę na jej dzierżawę
Tramwaj linii 46 (fot. archiwalna)Fot. Kasper Fiszer
Kolejne wydarzenie oddala wizję przywrócenia kursów tramwajowej linii 46 z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa. Złodzieje skradli przeszło pół kilometra przewodu jezdnego rozwieszonego na leśnym odcinku trasy przebiegającym przez terytorium gminy Zgierz. Dzień lub dwa przed wydarzeniem wyłączone zostało napięcie w sieci trakcyjnej i podstacji Ozorków, bo łódzkie MPK wypowiedziało umowę na dzierżawę tej części infrastruktury.

Postępuje degradacja techniczna infrastruktury na nieczynnej linii tramwajowej z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa. Jak informowaliśmy w kwietniu, w związku z pracami wykonywanymi na terenie Ozorkowa, które skupiają się na poprawie jakości komunikacji drogowej, zdemontowana została część infrastruktury energetycznej. Do kolejnego – tym razem nielegalnego – demontażu elementów sieci trakcyjnej doszło w czasie długiego weekendu majowego.

MPK wypowiedziało umowę dzierżawy sieci trakcyjnej

Doniesienia o dokonanej kradzieży potwierdza Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź, które do niedawna zarządzało całą infrastrukturą tramwajową. – Informację o kradzieży części sieci trakcyjnej otrzymaliśmy 2 maja o godz. 5.30. Skradzione zostało 561 m przewodu jezdnego w Lućmierzu, między 117. a 127. słupem – wskazuje nasza rozmówczyni. Odcinek, na którym dokonano kradzieży, przebiega przez tereny leśne.

Równie istotne co sam fakt kradzieży wydają się przy tym wskazane przez przedstawicielkę MPK zmiany dotyczące zarządzania nieczynną infrastrukturą. – Na początku kwietnia wypowiedzieliśmy umowę dzierżawy sieci trakcyjnej z miesięcznym okresem wypowiedzenia – usłyszeliśmy od naszej rozmówczyni. Jak dodaje Agnieszka Magnuszewska, było to powodem wyłączenia napięcia na terenie Ozorkowa i podstacji Ozorków, jakie nastąpiło 30 kwietnia.

Łódzka spółka nie odpowiada już za stan sieci trakcyjnej na linii ozorkowskiej

– Ze względu na to, że okres wypowiedzenia wspomnianej umowy minął, MPK-Łódź nie odpowiada już za stan sieci na linii ozorkowskiej – podsumowuje rzecznik prasowy łódzkiej spółki. – Kwestia jej odtworzenia leży w gestii gminy Zgierz i miasta Ozorków – podkreśla. Kradzież miała miejsce na terenie gminy wiejskiej Zgierz.

Nie znamy na razie decyzji podłódzkiego samorządu dotyczącej ewentualnej naprawy. Przywrócenie ciągłości infrastruktury zasilającej naprawdopodobniej nie przybliżyłoby jednak do wznowienia kursowania tramwaju linii 46. Jak pisaliśmy już na naszych łamach, ostatnie, kwietniowe spotkanie gmin dotyczące przyszłości komunikacji pomiędzy Łodzią a Ozorkowem nie przyniosło przełomowego rozwiązania. Zainteresowane jednostki wciąż nie mają konkretnego pomysłu na pozyskanie dofinansowania zewnętrznego, bez którego nie ruszy inwestycja niezbędna do ponownego uruchomienia przewozów. Gminy odrzuciły już bowiem wariant, w którym wykonane byłyby jedynie najpilniejsze prace pozwalające na przejazd tramwaju, i – przynajmniej deklaratywnie – dążą do przeprowadzenia pełnej modernizacji zdegradowanego torowiska.



VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz: Komunikacja zastępcza za tramwaj jednak dla MPK-Łódź

Komunikacja

Zgierz: Komunikacja zastępcza za tramwaj jednak dla MPK-Łódź

Kasper Fiszer 30 kwietnia 2018

Ozorków: Remont 50 m torowiska konieczny ze względu na dotację

Komunikacja

Ozorków: Remont 50 m torowiska konieczny ze względu na dotację

Kasper Fiszer 26 kwietnia 2018

MI: Środki na tramwaj podmiejski w Łodzi dopiero za kilka lat

Komunikacja

MI: Środki na tramwaj podmiejski w Łodzi dopiero za kilka lat

Kasper Fiszer 23 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS