Gmina Zgierz zapewnia, że będzie monitorować stan podstacji Emilia. Obiekt przeszedł awaryjną naprawę, dzięki czemu możliwe było przywrócenie ruchu na podmiejskiej linii 46 Łódź – Ozorków, jednak w dłuższej perspektywie czasowej niezbędny jest kompleksowy remont budynku. Pilnych prac modernizacyjnych wymaga zresztą cała infrastruktura na międzygminnej trasie.
Od niespełna tygodnia
ponownie kursują tramwaje linii 46 łączące Łódź z Ozorkowem przez Zgierz. Łódzkie MPK szybko naprawiło bowiem dach podstacji elektrycznej w Emilii leżącej na terenie gminy wiejskiej Zgierz. W zniszczonym budynku przeciekał dach, co powodowało, że urządzenia elektryczne były zalewane wodą. Obecnie sytuacja jest już opanowana, ale problem nie został zlikwidowany całkowicie.
Przywrócenie ruchu jest jedynie czasowe – Prace, które zostaną przeprowadzone, służą jedynie czasowemu przywróceniu ruchu –
powiedział nam bowiem przed rozpoczęciem robót Sebastian Grochala, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Aby zapewnić ciągłość funkcjonowania, konieczny będzie gruntowny remont obiektu, o który zwrócimy się do
gminy Zgierz – dodał przedstawiciel przewoźnika. Na ten najprawdopodobniej trzeba będzie jednak jeszcze poczekać.
– Awaria nastąpiła niespodziewanie i w trybie pilnym została usunięta przez MPK. Podstacja funkcjonuje, a jej stan techniczny będzie na bieżąco monitorowany – powiedziała nam bowiem Aleksandra Boruta, kierownik Referatu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Zgierz. Oznacza to, że w najbliższym czasie raczej nie należy spodziewać się kompleksowych prac remontowych.
Modernizacja linii wciąż pod znakiem zapytaniaWspomniany budynek podstacji, którego stan wymusił wstrzymanie ruchu, jest – jak na standardy komunikacji tramwajowej – dość nietypowy. To duży, piętrowy obiekt z cegły położony w pewnym oddaleniu od toru. Podstacja zasila trzy sekcje na jednotorowej linii o charakterze podmiejskim. Przeprowadzona naprawa dachu objęła położenie nowej papy, co pozwoliło powstrzymać zalewanie wnętrza wodą opadową.
Przypomnijmy, że problemem w dalszym funkcjonowaniu linii ozorkowskiej jest nie tylko
kwestia zasilania, lecz także stan torowiska. Łódzkie MPK wskazywało niedawno, że gruntowny remont konieczny jest na
dokładnie całym odcinku podmiejskim – od granicy Łodzi i Zgierza przy dawnej zajezdni Helenówek do ozorkowskiej pętli Cegielniana. Wciąż nie ma jednak konkretnego pomysłu na pozyskanie środków, które pozwoliłyby przeprowadzić coraz pilniejsze prace modernizacyjne.
Kolejne utrudnienia, na szczęście na krótkoJutro podróżujący międzygminną linią 46 muszą przygotować się na kolejne, tym razem jednak drobne utrudnienia. W związku z odbywającymi się w Łodzi uroczystościami zmieni się bowiem na kilka godzin trasa przejazdu tramwajów na terenie stolicy aglomeracji. Zamiast przez plac Wolności kierowane będą one ulicami Zachodnią, Ogrodową, Północną i Kilińskiego. Taki sam objazd wytyczono dla linii 45 ze Zgierza do Łodzi.