Urząd miasta w Ostrołęce rozpisał przetarg na pięć autobusów elektrycznych. To już kolejne pojazdy z takim napędem w tym mieście. Trzy lata temu rozpisano tam jeden z pierwszych w Polsce przetargów na elektrobusy.
Przedmiotem zamówienia jest pięć autobusów elektrycznych. W ogłoszeniu nie wyszczególniono cech zamawianych pojazdów, a miasto jeszcze nie opublikowało ich specyfikacji. Dwa elektrobusy zamówione w 2014 r. były pojazdami klasy MIDI.
Urzędnicy w Ostrołęce żądają natomiast dość sporego doświadczenia i gwarancji, jak na wielkość zamówienia. Oferenci muszą być ubezpieczeni od odpowiedzialności związanej z działaniami, które obejmuje zamówienie na sumę co najmniej 10 mln zł. Dodatkowo muszą się legitymować przeprowadzeniem co najmniej trzech dostaw nowych autobusów elektrycznych, w przeciągu ostatnich trzech lat. Zamawiający nie precyzuje jakiej wielkości miałyby być te dostawy.
Na oferty czekają w Ostrołęce do 29 grudnia. Zakupy są współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, rozdzielanych w ramach RPO dla województwa mazowieckiego, których celem jest walka z zanieczyszczeniem powietrza.
Ostrołęka przez ostatnie kilka lat solidnie odmłodziła swój tabor, składający się z ok. 30 autobusów. Poza dziesięcioma solarisami kupionymi w 2000 r., wszystkie pozostałe pojazdy mają 10 lat lub mniej. Wszystkie są też niskopodłogowe.
W dodatku od początku listopada w mieście wprowadzono,
zapowiadaną wcześniej, bezpłatna komunikację autobusową, która dotyczy wszystkich korzystających z transportu publicznego. Mazowieckie miasto, liczące ok. 50 tys. mieszkańców, jest jednym z większych w Polsce, które zdecydowało się na takie rozwiązanie.