W piątek 27 maja Warszawa Kolej Dojazdowa ostateczne pożegna składy EN94. Tego dnia obowiązywać będzie rozkład dnia wolnego – wyjadą wtedy dwa stare ezt-y tej serii, które łącznie obsłużą 20 kursów.
W związku z wydłużonym weekendem i prowadzonymi przygotowaniami do zmiany napięcia zasilania w sieci trakcyjnej w piątek 27 maja na linii WKD będzie obowiązywać rozkład jazdy dla soboty, niedzieli i święta. W godzinach szczytu, by podróżni nie jechali w nadmiernym ścisku, uruchomionych zostanie 20 dodatkowych połączeń.
Piątek będzie też ostatnim dniem eksploatacji starych jednostek EN94, wyprodukowanych przez wrocławski PaFaWag i dostarczonych w 1972 r. specjalnie dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Składy te nie są przystosowane do jazdy z wyższym napięciem. Jak informuje WKD, do pięciu składów obsługujących linię WKD tego dnia zostaną skierowane dwa dodatkowe składy zestawione z serii EN94. Obsłużą one 20 dodatkowych kursów. Zgodnie z planem ostatnim kursem pasażerskim obsługiwanym przez elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 będzie kurs nr 149 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:05) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 20:04).
Stare, wysłużone jednostki zostaną zastąpione nowo wyprodukowanym
pojazdami serii 39WE, produkowanymi przez Newag, przystosowanymi wyłącznie do jazdy z wyższym napięciem. Ostatni z sześciu zamówionych ma przyjechać do 22 sierpnia tego roku. Podwyższenie napięcia z 600 V do 3000 V ma umożliwić przede wszystkim zwiększenie częstotliwości kursowania, a także podnieść ogólnie sprawność systemu zasilania elektroenergetycznego. Pierwsze zmiany w rozkładzie
mogłyby nastąpić w grudniu.
Dodatkowe połączenia obsługiwane składami EN94 w piątek 27 maja