Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ostatni odcinek metra. Mocne zarzuty ILF-u wobec wyniku konkursu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Ostatni odcinek  metra. Mocne zarzuty ILF-u wobec wyniku konkursu
mat. prasoweZwycięska wizualizacja wejścia na stację C1 Połczyńska
Ponad tydzień temu Metro Warszawskie rozstrzygnęło konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną ostatniego odcinka II linii metra na Chrzanowie wraz z STP Mory (3+STP). ILF, drugi i jedyny konkurent zwycięskiego konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński, wylicza szereg naruszeń związanych z rozstrzygnięciem konkursu i samą pracą. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej.

Pod koniec października Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla tego etapu rozbudowy II linii metra, w skład którego wchodzą niemal 4 km podwójnego tunelu i trzy stacje, a także zaplecze na Morach. W konkursie wpłynęły dwie prace – od firmy ILF oraz konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Ostatecznie, 9 czerwca, wybrano pracę konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński, choć różnice w punktacji były niewielkie (tutaj prezentujemy wizualizacje firmy ILF).

Wynik konkursu kontestuje firma ILF, która stawia poważne zarzuty zarówno w kwestii rozstrzygnięcia konkurs, jak i zwycięskiej pracy. Zdaniem projektanta, doszło do szeregu naruszeń mających wpływ na wynik postępowania. Najpoważniejszy zarzut dotyczy zasady anonimowości, czyli podstawowej kwestii w tego typu konkursach. Uczestnicy postępowania powinni byli nadać swojej pracy sześciocyfrowy kod, uniemożliwiający identyfikację autorów, co ma zagwarantować bezstronną ocenę prac. Numer, który nadał zwycięzca konkursu, jest tymczasem zbieżny z numerem uprawnień zawodowych głównego architekta, Andrzeja Chołdzyńskiego. To podstawowy numer identyfikujący osobę, która pełni samodzielną funkcję techniczną w budownictwie. ILF podkreśla, że już kilka godzin po złożeniu prac konkursowych na forum Skyscrapercity pojawiła się informacja – jak się okazuje trafnie – opisująca możliwość powiązania numeru tej pracy z numerem uprawnień Andrzeja Chołdzyńskiego. Ponadto zwycięskie konsorcjum zawarło w treści swojej koncepcji odwołania do poprzedniego konkursu na wcześniejszy odcinek, w tym numer swojej poprzedniej pracy. To, zdaniem ILF-u, pozwalało na jasne zidentyfikowanie konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński.

Ponadto ILF zarzuca zwycięskiej pracy liczne braki oraz niezgodności z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz wymogami technicznymi określonymi przez zamawiającego. Co więcej, dotyczy to zarówno stacji metra, infrastruktury towarzyszącej, jak również STP Mory. Koncepcja jest też niezgodna z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, co w praktyce uniemożliwia uzyskanie pozwolenia na budowę obiektów metra w oparciu o pracę konkursową. Szczegółów ILF na razie nie podaje.

W poniedziałek 19 czerwca ILF złożył do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od wyników konkursu. Więcej o zarzutach piszemy tutaj. Sprawa powinna być dosyć szybko przedmiotem obrad KIO.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij