Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ostatni odcinek metra. Mocne zarzuty ILF-u wobec wyniku konkursu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Ostatni odcinek  metra. Mocne zarzuty ILF-u wobec wyniku konkursu
mat. prasoweZwycięska wizualizacja wejścia na stację C1 Połczyńska
Ponad tydzień temu Metro Warszawskie rozstrzygnęło konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną ostatniego odcinka II linii metra na Chrzanowie wraz z STP Mory (3+STP). ILF, drugi i jedyny konkurent zwycięskiego konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński, wylicza szereg naruszeń związanych z rozstrzygnięciem konkursu i samą pracą. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej.

Pod koniec października Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla tego etapu rozbudowy II linii metra, w skład którego wchodzą niemal 4 km podwójnego tunelu i trzy stacje, a także zaplecze na Morach. W konkursie wpłynęły dwie prace – od firmy ILF oraz konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Ostatecznie, 9 czerwca, wybrano pracę konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński, choć różnice w punktacji były niewielkie (tutaj prezentujemy wizualizacje firmy ILF).

Wynik konkursu kontestuje firma ILF, która stawia poważne zarzuty zarówno w kwestii rozstrzygnięcia konkurs, jak i zwycięskiej pracy. Zdaniem projektanta, doszło do szeregu naruszeń mających wpływ na wynik postępowania. Najpoważniejszy zarzut dotyczy zasady anonimowości, czyli podstawowej kwestii w tego typu konkursach. Uczestnicy postępowania powinni byli nadać swojej pracy sześciocyfrowy kod, uniemożliwiający identyfikację autorów, co ma zagwarantować bezstronną ocenę prac. Numer, który nadał zwycięzca konkursu, jest tymczasem zbieżny z numerem uprawnień zawodowych głównego architekta, Andrzeja Chołdzyńskiego. To podstawowy numer identyfikujący osobę, która pełni samodzielną funkcję techniczną w budownictwie. ILF podkreśla, że już kilka godzin po złożeniu prac konkursowych na forum Skyscrapercity pojawiła się informacja – jak się okazuje trafnie – opisująca możliwość powiązania numeru tej pracy z numerem uprawnień Andrzeja Chołdzyńskiego. Ponadto zwycięskie konsorcjum zawarło w treści swojej koncepcji odwołania do poprzedniego konkursu na wcześniejszy odcinek, w tym numer swojej poprzedniej pracy. To, zdaniem ILF-u, pozwalało na jasne zidentyfikowanie konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński.

Ponadto ILF zarzuca zwycięskiej pracy liczne braki oraz niezgodności z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz wymogami technicznymi określonymi przez zamawiającego. Co więcej, dotyczy to zarówno stacji metra, infrastruktury towarzyszącej, jak również STP Mory. Koncepcja jest też niezgodna z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, co w praktyce uniemożliwia uzyskanie pozwolenia na budowę obiektów metra w oparciu o pracę konkursową. Szczegółów ILF na razie nie podaje.

W poniedziałek 19 czerwca ILF złożył do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od wyników konkursu. Więcej o zarzutach piszemy tutaj. Sprawa powinna być dosyć szybko przedmiotem obrad KIO.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5