Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Osiemnastka już nie wróci do Rudy Śląskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-02-13 15:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Osiemnastka już nie wróci do Rudy Śląskiej
fot. WU
Od soboty 14 lutego zostaje zlikwidowana linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej. Bezpośrednim powodem jest zły stan infrastruktury. Miasto przekonuje jednak, że połączenie jest nieatrakcyjne w obecnym kształcie i nie przewiduje powrotu tramwajów na ul. Wolności i Piastowską.

Jak informuje KZK GOP, w związku z zagrożeniem bezpieczeństwa przejazdów tramwajowych zawieszona zostaje linia nr 18, łącząca pętle Bytom Stroszek i Ruda Śląska Chebzie. Zmiany – wprowadzane na wniosek Urzędu Miasta w Rudzie Śląskiej – wchodzą w życie 14 lutego.

Już nie wróci

Wiadomo już, że osiemnastka nie powróci. Ulice Piastowska i Wolności w Rudzie Śląskiej pozostaną bez komunikacji tramwajowej. – Ze względu na różnice pomiędzy Spółką Tramwaje Śląskie, a Miastem Ruda Śląska dotyczące wizji rozwoju komunikacji tramwajowej na terenie Rudy Śląskiej, w chwili obecnej nie jest planowany powrót linii nr „T-18” na swoją dotychczasową trasę – informuje Andrzej Nowak, pełnomocnik prezydenta miasta Ruda Śląska ds. transportu zbiorowego.

Miasto podaje kilka czynników, które wpłynęły na decyzję o likwidacji linii. Po pierwsze ekspertyza stanu technicznego przepustu z torowiskiem zlokalizowanym w rejonie skrzyżowania ul. Piastowskiej z ul. Sobieskiego nad Rowem Miechowickim jednoznacznie potwierdziła występujące zagrożenia dla ruchu tramwajowego i bezpieczeństwa podróżnych korzystających z komunikacji tramwajowej na tym odcinku. Samorząd wskazuje też na bardzo zły stan torowiska w ciągu ul. Wolności i Piastowskiej. Drgania wywoływane przez tramwaje przyczyniają się do zniszczeń okolicznych budynków – pojawiają się pęknięcia ścian i kominów. Problemem jest też wysokopodłogowy tabor, uciążliwy dla osób starszych bądź z dysfunkcjami ruchu i w niektórych przypadkach wręcz uniemożliwiający korzystanie z komunikacji tramwajowej (wsiadanie odbywa się z poziomu jezdni).

Zagrożenie dla ruchu drogowego

Zdaniem miasta torowisko umieszczone w jezdni stanowi zagrożenie dla pasażerów i ruchu drogowego. – Takie umiejscowienie torowiska oraz usytuowanie przystanków wymusza wysiadanie pasażerów na jezdnię bezpośrednio przed nadjeżdżającymi pojazdami (znaczne zagrożenie dla bezpieczeństwa podróżujących). Ponadto potęguje wystąpienie niebezpiecznych zdarzeń drogowych – w ciągu ostatnich 10 lat funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Rudzie Śląskiej w ciągu ul. Wolności i ul. Piastowskiej odnotowali: 109 wypadków, 526 kolizji. W wyniku tych zdarzeń zginęło 6 osób, a 146 było rannych – wylicza Nowak.

Zmiany nie obejmą na razie ruchu drogowego. Torowisko w miejscu przepustu jest poprowadzone poza drogą publiczną. – Ta sytuacja umożliwia prowadzenie na tym odcinku drogi regularnego ruchu kołowego. Ruch kołowy na wskazanym odcinku drogi będzie prowadzony regularnie do czasu remontu drogi i przepustu, na którym znajduje się torowisko tramwajowe – wskazuje Andrzej Nowak. Jak informuje, w tej chwili trwa przygotowywane dokumentacji projektowej dotyczącej przepustu w ciągu ul. Piastowskiej nad Rowem Miechowickim.

W zamian za tramwaje zostanie uruchomiona linia autobusowa 118, łącząca dworce PKP Ruda Śląska Chebzie i Bytom. Dodatkowo zostanie uruchomiona linia tramwajowa nr 30 pomiędzy Bytomiem Stroszkiem a pętlą Zabrze Biskupice, pokrywająca się mniej więcej z obecnym północnym odcinkiem linii nr 18.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bytom. Nie będzie tramwaju do Miechowic?

Komunikacja

Bytom. Nie będzie tramwaju do Miechowic?

Jakub Jackiewicz 22 czerwca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS