Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Osiemnastka już nie wróci do Rudy Śląskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-02-13 15:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Osiemnastka już nie wróci do Rudy Śląskiej
fot. WU
Od soboty 14 lutego zostaje zlikwidowana linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej. Bezpośrednim powodem jest zły stan infrastruktury. Miasto przekonuje jednak, że połączenie jest nieatrakcyjne w obecnym kształcie i nie przewiduje powrotu tramwajów na ul. Wolności i Piastowską.

Jak informuje KZK GOP, w związku z zagrożeniem bezpieczeństwa przejazdów tramwajowych zawieszona zostaje linia nr 18, łącząca pętle Bytom Stroszek i Ruda Śląska Chebzie. Zmiany – wprowadzane na wniosek Urzędu Miasta w Rudzie Śląskiej – wchodzą w życie 14 lutego.

Już nie wróci

Wiadomo już, że osiemnastka nie powróci. Ulice Piastowska i Wolności w Rudzie Śląskiej pozostaną bez komunikacji tramwajowej. – Ze względu na różnice pomiędzy Spółką Tramwaje Śląskie, a Miastem Ruda Śląska dotyczące wizji rozwoju komunikacji tramwajowej na terenie Rudy Śląskiej, w chwili obecnej nie jest planowany powrót linii nr „T-18” na swoją dotychczasową trasę – informuje Andrzej Nowak, pełnomocnik prezydenta miasta Ruda Śląska ds. transportu zbiorowego.

Miasto podaje kilka czynników, które wpłynęły na decyzję o likwidacji linii. Po pierwsze ekspertyza stanu technicznego przepustu z torowiskiem zlokalizowanym w rejonie skrzyżowania ul. Piastowskiej z ul. Sobieskiego nad Rowem Miechowickim jednoznacznie potwierdziła występujące zagrożenia dla ruchu tramwajowego i bezpieczeństwa podróżnych korzystających z komunikacji tramwajowej na tym odcinku. Samorząd wskazuje też na bardzo zły stan torowiska w ciągu ul. Wolności i Piastowskiej. Drgania wywoływane przez tramwaje przyczyniają się do zniszczeń okolicznych budynków – pojawiają się pęknięcia ścian i kominów. Problemem jest też wysokopodłogowy tabor, uciążliwy dla osób starszych bądź z dysfunkcjami ruchu i w niektórych przypadkach wręcz uniemożliwiający korzystanie z komunikacji tramwajowej (wsiadanie odbywa się z poziomu jezdni).

Zagrożenie dla ruchu drogowego

Zdaniem miasta torowisko umieszczone w jezdni stanowi zagrożenie dla pasażerów i ruchu drogowego. – Takie umiejscowienie torowiska oraz usytuowanie przystanków wymusza wysiadanie pasażerów na jezdnię bezpośrednio przed nadjeżdżającymi pojazdami (znaczne zagrożenie dla bezpieczeństwa podróżujących). Ponadto potęguje wystąpienie niebezpiecznych zdarzeń drogowych – w ciągu ostatnich 10 lat funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Rudzie Śląskiej w ciągu ul. Wolności i ul. Piastowskiej odnotowali: 109 wypadków, 526 kolizji. W wyniku tych zdarzeń zginęło 6 osób, a 146 było rannych – wylicza Nowak.

Zmiany nie obejmą na razie ruchu drogowego. Torowisko w miejscu przepustu jest poprowadzone poza drogą publiczną. – Ta sytuacja umożliwia prowadzenie na tym odcinku drogi regularnego ruchu kołowego. Ruch kołowy na wskazanym odcinku drogi będzie prowadzony regularnie do czasu remontu drogi i przepustu, na którym znajduje się torowisko tramwajowe – wskazuje Andrzej Nowak. Jak informuje, w tej chwili trwa przygotowywane dokumentacji projektowej dotyczącej przepustu w ciągu ul. Piastowskiej nad Rowem Miechowickim.

W zamian za tramwaje zostanie uruchomiona linia autobusowa 118, łącząca dworce PKP Ruda Śląska Chebzie i Bytom. Dodatkowo zostanie uruchomiona linia tramwajowa nr 30 pomiędzy Bytomiem Stroszkiem a pętlą Zabrze Biskupice, pokrywająca się mniej więcej z obecnym północnym odcinkiem linii nr 18.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bytom. Nie będzie tramwaju do Miechowic?

Komunikacja

Bytom. Nie będzie tramwaju do Miechowic?

Jakub Jackiewicz 22 czerwca 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS