Tylko niemiecki producent złożył oferty w obu częściach dużego przetargu na autobusy dla Opola. Zamówienie składa się z części dotyczącej autobusów standardowej długości (13 pojazdów) i przegubowych (15 pojazdów).
Obie oferty mieszczą się w założeniach finansowych opolskiego ratusza. Za autobusy standardowe MAN chce 13 751 400 zł brutto. Zamawiający planował wydać w tej części 14,8 mln zł. Z kolei za przegubowce producent chce 22 804 200 zł brutto, podczas gdy zamawiający przeznaczył w tej części 24,05 mln zł.
Wydaje się, że nie będzie kłopotów z przyjęciem oferty MAN-a, bo również w innych częściach oferta jest zbieżna z oczekiwaniami. Producent zaproponował trzyletnią gwarancję na cały pojazd i 12-letnią na system detekcji i gaszenia pożarów, za co otrzyma wszystkie punkty w tym kryterium. Zadeklarowano termin dostawy w ciągu 150 dni od dnia podpisania umowy.
Autobusy, które chce kupić Opole to pojazdy z silnikami diesla, spełniające normę emisji spalin Euro 6. Fabrycznie nowe, niskopodłogowe. Autobusy o długości 12 metrów muszą pomieścić minimum 85 pasażerów, z czego 27 na miejscach siedzących. Powinny posiadać troje drzwi w układzie 2–2–2. Autobusy przegubowe przewidziano na minimum 140 pasażerów z czego 38 na miejscach siedzących. Mają posiadać czworo drzwi w układzie 2–2–2–2.
Przetarg spowoduje, że jedna trzecia pojazdów w MZK Opole zostanie wymieniona. Część, z blisko dziewięćdziesięciu autobusów, użytkowanych przez tego przewoźnika to pojazdy jeszcze z zeszłego wieku.