Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Ruszają kolejne prace przy projekcie tramwajowym

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2014-09-09 08:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. wł., UM Olsztyn, olsztynskietramwaje.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn: Ruszają kolejne prace przy projekcie tramwajowym
fot. MJWidok z Galerii Warmińskiej
W poniedziałek (08.09) w Olsztynie rozpoczęła się budowa najdłuższego odcinka sieci tramwajowej. Firma Skanska S.A., z którą w połowie sierpnia prezydent Piotr Grzymowicz podpisał umowę, właśnie rozpoczęła prace. Związane są one z budową prawie 5-kilometrowego odcinka dwutorowej linii tramwajowej z południowej części miasta do ulicy Obiegowej wraz z odnogą do miasteczka studenckiego.

W związku z pracami zamknięto już część ulicy Sikorskiego. Ruch odbywa się wyłącznie jedną częścią jezdni. Miasto od kilka tygodni prowadziło akcję informowania mieszkańców o możliwych utrudnieniach. W prasie lokalnej pojawiały się artykuły o zmianie organizacji ruchu, a na największym osiedlu Olsztyna – Jarotach, porozwieszano w klatkach plakaty dotyczące, utworzonych w związku z budową, objazdów.

Mimo wszystko rano nie uniknięto korków. Zdarzały się także osoby, które nadal jechały na pamięć, co tylko pogarszało i tak napiętą sytuację. Ruchem musiała kierować policja.

Wykonawca generalny ma już niecałe 400 dni, by skończyć etap robót na Witosa-Płoskiego-Sikorskiego i ul. Tuwima. Mimo zamknięcia ulicy, na terenie prac nie pojawił się jeszcze ciężki sprzęt.

Jest to już trzecie zadanie z podzielonego na pięć części projektu tramwajowego. Trwają już prace podczas budowy zajezdni tramwajowej w bazie MPK Olsztyn oraz ulicy Obiegowej. Wciąż czekamy na rozstrzygnięcie przetargów związanych z budową torowiska pod Wysoką Bramę wraz z przebudową ulicy Piłsudskiego oraz budowę ostatniego odcinka na ulicy Kościuszki do Dworca Głównego. Wiadomo na razie, że najkorzystniejszą ofertę złożył poznański Torpol, jednak jest ona o 5 mln zł droższa od tego, co planowało wydać miasto, a chodzi aż o 70 mln.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn rusza z tramwajem do przodu

Przestrzeń

Olsztyn rusza z tramwajem do przodu

Witold Urbanowicz 21 sierpnia 2014

Olsztyn: Czasu mało, ale chętnych na budowę tramwaju nie brak

Komunikacja

Olsztyn: Czasu mało, ale chętnych na budowę tramwaju nie brak

Jakub Madrjas 27 stycznia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5