Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn. Przybywa stałych pasażerów i rośnie ich zadowolenie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyn. Przybywa stałych pasażerów i rośnie ich zadowolenie
fot. MJ
Miasto pochwaliło się, że przybywa osób, które decydują się na wybór komunikacji miejskiej jako codziennego środka transportu. Jak podaje ratusz, pasażerowie kupują mniej jednorazowych, a więcej miesięcznych biletów.

W Olsztynie rośnie liczba pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Tylko tramwaje przewożą 20 tys. pasażerów dziennie. Coraz więcej osób decyduje się też na zakup biletów okresowych. W styczniu sprzedanych zostało ok. 32 tys. tzw. sieciówek, czyli biletów obowiązujących na wszystkie linie. Dla porównania, w styczniu 2017 roku sprzedano ich ok. 24 tys. W obiegu jest ponad 60 tys. Olsztyńskich Kart Miejskich. Rosnąca liczba biletów długookresowych to zapewne efekt zmiany polityki cenowej. Olsztyn znacząco obniżył ceny biletów miesięcznych ze 110 zł na 88 zł, z kolei bilety jednorazowe zdrożały z 2,90 zł do 3 zł. Tym samym miasto chciało wynagrodzić lojalność wobec transportu miejskiego.

Jak się Okazuje, w Olsztynie zaczęła rosnąć liczba pasażerów. – Tylko tramwaje przewożą 20 tysięcy pasażerów dziennie. Żeby jednak lepiej poznać opinie użytkowników, Zarząd Dróg Zieleni i Transportu (ZDZiT) porozumiał się z Katedrą Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w sprawie badania satysfakcji pasażerów komunikacji miejskiej w Olsztynie – podaje Piotr Grzymowicz, prezydent miasta.

Badania przeprowadzone przez Katedrę Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego przeprowadzono w maju ubiegłego roku. Objęto nimi ponad cztery tysiące pasażerów. Wyniki dotarły do olsztyńskiego ratusza w połowie stycznia i pokazują, że rosnąca frekwencja przekłada się także na poziom zadowolenia z usług. Wynika z nich, że pasażerowie są grupą mieszkańców zadowolonych ze zmian i z organizacji transportu publicznego w Olsztynie.

O organizacji transportu miejskiego wypowiada się dobrze lub bardzo dobrze prawie 71 proc. respondentów. Jako przeciętny ocenia go blisko 25 proc., a źle lub bardzo źle – tylko niewiele ponad cztery procent. We wszystkich wskaźnikach oceny dobre i bardzo dobre zdecydowanie przewyższają oceny negatywne. Mieszkańcy cenią sobie bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania. Pozytywnie też oceniają zmiany w organizacji, będące skutkiem przywrócenia tramwajów. Dobra ocena komunikacji miejskiej przez pasażerów znajduje potwierdzenie także we wcześniejszych badaniach, prowadzonych w ramach Olsztyńskiego Panelu Obywatelskiego.

– Rzecz jasna, nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być jeszcze lepiej, dlatego do tych wyników podchodzę z dystansem – przekonuje Grzymowicz. – Przestawianie „zwrotnicy” w rozwiązaniach komunikacyjnych Olsztyna jest procesem trudnym i żmudnym. Jego zasadniczy etap zakończy się dopiero po zbudowaniu drugiej nitki tramwajowej i zmodernizowaniu olsztyńskich ulic, na których trwają jeszcze prace. Do tego etapu trzeba wliczyć także nowe ścieżki rowerowe i rozbudowę ITS-u. To wszystko jeszcze przed nami, ale cieszy mnie, że te działania są akceptowane przez pasażerów – dodaje.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

Komunikacja

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

inf. pras. 21 września 2021

Uber planuje banować pasażerów z najniższymi ocenami

Komunikacja

Warszawa. Bilet za PET lub za puszkę. Na razie do kina

Mobilność

Pomorski bilet będzie się nazywał „FALA”

Mobilność

Warszawa. Więcej pasażerów komunikacji. W 2018 r. prawie 1,2 mld

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

Komunikacja

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

inf. pras. 21 września 2021

Uber planuje banować pasażerów z najniższymi ocenami

Komunikacja

Warszawa. Bilet za PET lub za puszkę. Na razie do kina

Mobilność

Pomorski bilet będzie się nazywał „FALA”

Mobilność

Warszawa. Więcej pasażerów komunikacji. W 2018 r. prawie 1,2 mld

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5