Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn: Nowe tramwaje nie będą głośniejsze niż te dotychczasowe

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-03-07 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn: Nowe tramwaje nie będą głośniejsze niż te dotychczasowe
fot. MJ
W stolicy Warmii i Mazur trwają przygotowania przed drugim etapem budowy tramwajów. Po otrzymanym właśnie z Unii Europejskiej dofinansowaniu Olsztyn zamierza w niedługim czasie ogłaszać przetargi na tabor oraz prace budowlane przy rozbudowie torowiska. Limonkowe Solarisy Tramino mocno wpisały się już w krajobraz miasta, tymczasem niedługo będzie ich jeszcze więcej, gdyż Olsztyn planuje zakupić kolejnych 14 tramwajów. O specyfikacji pojazdów, które zamówi miasto rozmawiamy z prezydentem Olsztyna, Piotrem Grzymowiczem.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Czy 14 tramwajów, które Olsztyn planuje zakupić, w pełni spełniają zapotrzebowanie miasta na obsługę nowej trasy?

Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna:
Na spotkaniach dostałem informację, że posiadając w sumie od 28 do 29 tramwajów, zapewni nam to płynność w operowaniu oraz zakładaną częstotliwość co 7,5 minuty w godzinach szczytu.

Czy zmieni się częstotliwość trójki?


Na to pytanie, niestety, na razie nie odpowiem. Cały czas była mowa, że mamy iść w kierunku takim, żeby trójka też jeździła z większą częstotliwością. Myślę, że tak jednak będzie.

Kiedy powinniśmy spodziewać się przetargu na zakup tramwajów?


Przetarg rozpiszemy na wszystkie czternaście sztuk w maju lub najpóźniej w czerwcu. W każdym razie to w granicach tych miesięcy powinno rozpocząć się postępowanie. Na razie jesteśmy jeszcze na etapie kończenia dokumentacji. Praktycznie całość dokumentacji będziemy mieć na przełomie marca i kwietnia.

Jakie tramwaje będzie chciał zamawiać Olsztyn?


Nie mogą być gorsze, jeżeli chodzi o parametry techniczne, niż te, które obecnie posiadamy.

Czy hałas również pojawi się w kryteriach przetargowych, jak to było w przypadku pierwszego przetargu na tabor?


Podkreślam to i mówię często, że kolejne tramwaje nie mogą być gorszej jakości, niż te obecnie zakupione. W związku z tym, emitowany przez nie hałas również nie może być większy, a to oznacza, że może być co najwyżej tylko taki sam. W pierwszym przetargu Solaris zadeklarował, że tramwaje tego producenta będą emitowały hałas na poziomie 74 decybeli, a i tak udało się skonstruować jeszcze cichsze pojazdy.

Zakup kolejnych tramwajów będzie wiązał się z koniecznością poszerzenia zajezdni dla tramwajów. Co zatem z autobusami w dotychczasowej zajezdni przy ul. Towarowej?

Do końca roku przenosimy większość autobusów na teren naszego Olsztyńskiego Zakładu Komunalnego. Podjąłem decyzję, że nasza spółka OZK, mieszcząca przy ul. Lubelskiej, udostępni halę, jak i teren, który jest utwardzony, właśnie dla MPK. Wcześniej planowaliśmy budowę zajezdni na osiedlu Pieczewo i przenieść tam wszystkie autobusy. W tej chwili wycofujemy się z tego pomysłu, bo potrzebne byłyby kolejne ogromne pieniądze. Musiałaby powstać tam także cała infrastruktura dojazdowa. W związku z tym, podpisanie umowy pomiędzy OZK a MPK pozwoli nam wyprowadzić autobusy i zwolnić miejsce dla tramwajów.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Skanska: Realizujemy  już w Olsztynie program naprawczy

Komunikacja

Skanska: Realizujemy już w Olsztynie program naprawczy

Martyn Janduła 06 marca 2017

Olsztyn: Są środki na krańcówkę pod Wysoką Bramą

Przestrzeń

Olsztyn: Są środki na krańcówkę pod Wysoką Bramą

Martyn Janduła 02 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS