Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Kiedy drugi etap projektu rozbudowy i zakupu tramwajów?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn: Kiedy drugi etap projektu rozbudowy i zakupu tramwajów?
fot. Martyn JandułaNa skrzyżowaniu ul. Kościuszki i al. Piłsudskiego połączy się nowa sieć tramwajowa z tą dotychczasową
Obecnie z powodzeniem od ponad roku tramwaje kursują po stolicy Warmii i Mazur. W pierwszym etapie powstała sieć tramwajowa, którą obsługują trzy linie. Teraz przyszła pora na drugi etap rozbudowy tramwajów oraz zakupy nowego taboru. Perspektywa unijna trwa, a Olsztyn jeszcze nie ogłosił postępowania przetargowego na żadne z tych zadań. Ma to się jednak już niedługo zmienić.

W połowie grudnia 2016 roku Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna, podpisywał w Ministerstwie Rozwoju umowę na dofinansowanie unijne dla projektu łańcuchów ekomobilonści. W zadaniu tym – poza przebudową ul. Pieniężnego, budową kolejnych buspasów i ścieżek rowerowych – znalazł się zapis odnośnie zakupu dwóch nowych tramwajów. W wywiadzie udzielonym portalowi Transport-publiczny.pl prezydent przyznał, że planowanych do obsługi nowych linii jest w sumie 14 tramwajów.

Skąd nowe tramwaje?

– Zamówienie podzieliliśmy ze względu na ich źródła finansowania – poinformował Grzymowicz. – W zadaniu dotyczącym ekomobilności będziemy realizować dwa tramwaje. Natomiast w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych związanych z miejskim obszarem funkcjonalności będziemy kupować 4 tramwaje. Z kolei w ramach zadania rozbudowy tramwaju będą kolejne 4 tramwaje – wyliczał.

W sumie miasto zamierza w formie przetargu zakupić 10 nowoczesnych i niskopodłogowych tramwajów. Brak szczegółowych ustaleń dotyczy natomiast ostatnich 4 składów. – Zakładamy, że ostatnie pojazdy będą wylizingowane przez MPK OIsztyn, żeby po wybudowaniu całej trasy tramwajowej, zapewnić odpowiednią obsługę i odpowiednią częstotliwość – dodał Prezydent.

Z informacji dostarczonych przez biuro prasowe Urzędu Miasta w Olsztynie wynika, że nie ma ostatecznej decyzji co do lizingowanych pojazdów – czy będą to pojazdy nowe lub używane. – Przyglądamy się dostępnym rozwiązaniom – wyjaśnia Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta.

Mimo wszystko Olsztyn zapowiada, że rozpisany będzie tylko jeden przetarg z różnymi terminami dostawy tramwajów. W ten sposób uda się uzyskać jak najbardziej korzystną cenę, niż w przypadku, gdyby urzędnicy decydowali się dla każdej części pojazdów ogłaszać oddzielne przetargi. – A ten ma być rozpisany w połowie marca – dodaje Pulikowski.

Projekt rozbudowy w przygotowaniu

Nowo zakupione tramwaje miałyby oczywiście obsługiwać trasy tramwajowe, które to wybudować zamierza dopiero miasto. Mowa tutaj o linii łączącej osiedle Pieczewo z centrum miasta i dworcem kolejowym Olsztyn Główny. W planach jest poprowadzenie tramwajów wzdłuż niewielkiego kawałka ulicy Wilczyńskiego, a następnie Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Na łuku łączącym ulice Krasickiego i Synów Pułku – by nie kolidować ruchu samochodowego – zdecydowano się na budowę estakady tramwajowej. Więcej o przebiegu torowiska w mieście piszemy tutaj.

Obecnie powstaje już projekt wykonawczy, który powstaje na bazie projektu budowlanego. Ma być on gotowy do połowy kwietnia. Wtedy Urząd Miasta będzie mógł ogłosić przetarg na roboty budowlane. – Ma to nastąpić z końcem maja lub na początku czerwca – podaje Pulikowski. Zanim jednak miasto to uczyni, to na przełomie pierwszego kwartału 2017 roku prezydent Olsztyna powinien podpisać z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę na dofinansowanie tego projektu ze środków unijnych.

Miasto wyceniło inwestycję na 208 mln zł i liczy, że dofinansowanie wyniesie 70%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5