Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Nysa: Plan transportowy zakłada budowę centrum przesiadkowego

Dalej Wstecz
Autor:

Paweł Rydzyński

Data publikacji:
2015-05-05 09:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nysa: Plan transportowy zakłada budowę centrum przesiadkowego
fot. Jacek Halicki, commons.wikimedia.org
Więcej kursów w porach pozaszczytowych i w dni wolne oraz nawiązanie współpracy pomiędzy MZK i Przewozami Regionalnymi oraz regionalnymi przewoźnikami autobusowymi. Takie są m.in. główne postulaty planu transportowego dla gmin Nysa i Otmuchów, który tuż przed długim weekendem przyjęła Rada Miasta Nysy. Dokument przygotował Zespół Doradców Gospodarczych TOR.

„Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w gminnych przewozach pasażerskich na obszarze Gminy Nysa i Gminy Otmuchów” obejmuje wspomniane gminy, ze względu na fakt, że gmina Otmuchów powierzyła gminie Nysa organizację transportu zbiorowego na swoim terenie. Jednym z mankamentów oferty MZK Nysa, jak stwierdzono w planie transportowym, jest mała liczba połączeń pomiędzy Nysą i Otmuchowem. Do innych mankamentów należą m.in. bardzo słaba oferta połączeń w porach pozaszczytowych i w dni wolne (np. w niedzielne przedpołudnia komunikacja praktycznie w ogóle nie funkcjonuje), a także – co jest typowe dla małych miast – brak synchronizacji rozkładów jazdy poszczególnych linii pomiędzy sobą oraz autobusów z pociągami.

Dlatego też, jednym z głównych postulatów wpisanych do planu transportowego stało się utworzenie zintegrowanego centrum przesiadkowego w rejonie dworców PKP i PKS. Centrum takie z jednej strony cechowałoby się m.in. jednolitym wizualnie systemem informacji pasażerskiej dla pociągów i wszystkich autobusów, a także służyłoby jako miejsce przesiadek pomiędzy poszczególnymi liniami MZK. W celu synchronizacji rozkładów, linie MZK powinny w razie potrzeby posiadać tzw. postoje wyrównawcze w obrębie centrum.

Ta ostatnia kwestia wynika też m.in. z faktu, że większość linii MZK obsługuje zarówno miasto, jak i obszar wiejski gminy Nysa – rozpoczynając bieg w miejscowościach położonych po jednej stronie miasta, później wjeżdżając do miasta i wyjeżdżając do miejscowości położonych po jego drugiej stronie. Biorąc pod uwagę, że bezpośrednie podróże pomiędzy miejscowościami z obszaru wiejskiego gminy Nysa praktycznie nie występują, a obszarem ciążenia niemal wyłącznie jest miasto – wprowadzenie takich postojów nie powinno wprowadzić pogorszenia oferty dla osób podróżujących do i z Nysy.

Jako postulowane kierunki działania wskazano także m.in. konieczność wzrostu roli transportu kolejowego. Środkiem do tego celu miałoby być synchronizowanie rozkładów jazdy pociągów z Opola i Kędzierzyna-Koźla z autobusami MZK (zwłaszcza w godzinach późnowieczornych), jak również próba podjęcia, we współpracy m.in. z samorządem wojewódzkim, kolejowo-autobusowej integracji taryfowej.

Do atutów oferty MZK Nysa autorzy planu transportowego zaliczyli natomiast m.in. bardzo preferencyjny system taryfowy (bilet dobowy kosztuje jedynie 5 zł, za bilet 3-godzinny trzeba zapłacić 3 zł, istnieje też rozbudowany system biletów ulgowych dla uczniów), a także działanie nieszablonowe w skali kraju – możliwość podróżowania za darmo autobusami MZK dla posiadaczy prawa jazdy i dowodów rejestracyjnych.

Przed kilkoma dniami także Rada Miasta Oświęcimia uchwaliła plan transportowy (dla Oświęcimia i gmin, które powierzyły mu organizację transportu zbiorowego na swoim terenie) przygotowany przez ZDG TOR.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Program dla Polski Centralnej przyjęty

Komunikacja

Program dla Polski Centralnej przyjęty

Edyta Wsół 15 lipca 2015

Bydgoszcz tworzy węzły komunikacyjne na trasie BiT City

Przestrzeń

Bydgoszcz tworzy węzły komunikacyjne na trasie BiT City

jd/inf. pras. 09 lipca 2015

Oświęcim: Przyjęto plan transportowy przygotowany przez ZDG TOR

Prawo & Finanse

Oświęcim: Przyjęto plan transportowy przygotowany przez ZDG TOR

Paweł Rydzyński 30 kwietnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS