W połowie roku PKP PLK zakończy budowę dwóch całkowicie nowych peronów w Zamościu. Dzięki nim kolej zbliży się do centrum i wschodnich dzielnic i stanie się bardziej konkurencyjna wobec transportu samochodowego.
– Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA obejmują budowę dwóch nowych peronów o długości 100 m. Każdy z nich, o wysokości 55 centymetrów, będzie miał nową nawierzchnię, wiatę, oświetlenie i tablice informacyjne. Planowany jest także monitoring – poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK.
Przystanek Zamość Starówka przy ulicy Peowiaków jest już niemal gotowy. Wykonawca zbudował tam nawierzchnie peronów, pojawiło się nowe, pasujące do zabytkowego charakteru okolicy oświetlenie. Wkrótce ustawiona zostanie wiata. Na budowie przystanku osobowego Zamość Wschód prace są nieco mniej zaawansowane.
Inwestycji towarzyszy budowa dojścia do peronów, modernizacja przystanku autobusowego przy ul. Peowiaków oraz zagospodarowanie terenów bezpośrednio przylegających do peronów. Za tę część prac odpowiadają władze Zamościa.
Zwłaszcza budowa przystanku kolejowego w pobliżu Starego Miasta była od lat postulowana przez mieszkańców i władze miasta. Dzięki niej, turyści chcący zwiedzić miasto wysiądą w odległości zaledwie kilku minut spaceru od zabytkowego centrum miasta.
Jak informuje PKP PLK, koszt inwestycji to ponad 2 mln zł. Zadanie wykonywane przez PLK obejmuje również roboty torowe oraz przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Mimo wykonania tak ważnej dla miasta inwestycji, prawdopodobnie turyści w okresie letnim będą mieli poważne problemy z dotarciem do miasta koleją. Dlaczego? Dowiesz się,
czytając ten artykuł.Więcej w serwisie "Rynek Kolejowy".