PKP Polskie Linie Kolejowe usprawnią podróże koleją w aglomeracji wrocławskiej, a mieszkańcy Wrocławia zyskają lepszy dostęp do kolei dzięki budowie nowego przystanku Wrocław Szczepin. Rozbudowa wiaduktu nad ul. Długą zapewni lepszy i zintegrowany system komunikacji w mieście. CUPT podpisało właśnie umowę o dofinansowaniu unijnym.
Wrocławianie dzięki budowie nowego przystanku Wrocław Szczepin zyskają jeszcze lepszy dostęp do kolei. Przystanek będzie położony przy linii kolejowej na odcinku Wrocław Nadodrze – Wrocław Mikołajów, w pobliżu ul. Długiej. Podróżni wsiądą do pociągów z dwóch 200-metrowych peronów, wyposażonych w wiaty z siedzeniami, system dynamicznej informacji pasażerskiej, oświetlenie. Dojście do położonych na nasypie peronów zapewnią schody. Dla osób o ograniczonej mobilności będą także 2 windy. Nowy przystanek Wrocław Szczepin zapewni lepsze zintegrowanie kolei z transportem miejskim.
Wiadukt z myślą o tramwaju
W ramach inwestycji zostanie przebudowany pobliski wiadukt kolejowy nad ul. Długą. Rozbudowa obiektu usprawni ruch drogowy w tej części miasta oraz umożliwi poprowadzenie planowanej w tym miejscu linii tramwajowej.
Poza budową nowego przystanku i modernizacją wiaduktu, PLK przebudują także ponad 1 km torów i sieci trakcyjnej. Wykonane zostaną również prace z zakresu zabudowy urządzeń i sygnalizacji, które zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów w rejonie nowego przystanku i przebudowanego wiaduktu. Ponadto obszar Lokalnego Centrum Sterowania Wrocław Popowice zostanie powiększony o stację Wrocław Popowice oraz nastąpi rozbudowa funkcjonującego systemu przekazywania
informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów na posterunkach Grabiszyn, Stadion, Wrocław Gądów i Wrocław Nadodrze.
Zadanie związane z rozbudową i przebudową infrastruktury kolejowej jest planowane do realizacji w latach 2018-2020. Dziś 23 maja 2018 r. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie inwestycji. Całkowita wartość projektu to blisko 51 mln zł brutto, z czego dofinansowanie UE wynosi ponad 34,8 mln zł.
Jednocześnie trwa powtórzony wspólny przetarg ogłoszony przez miasto i PKP PLK na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej wraz z budową nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Więcej piszemy o tym
tutaj.