– Nie tylko nasze produkty, ale także cała oferta i sposób działania muszą wyprzedzać zmiany, jakie zachodzą w transporcie – mówi Artur Konarski, nowy szef EvoBus Polska, który w marcu zastąpi na tym stanowisku Antonio Cavottę. EvoBus to część koncernu Daimler Mercedes–Benz zajmująca się produkcją i sprzedażą autobusów.
Nowy szef EvoBus Polska od prawie 20 lat pracuje w koncernie Daimler. Wcześniej był dyrektorem Działu Produktu i Marketingu Mercedes-Benz Cars Polska.
EvoBus, według danych za 2016 r., jest drugim po Solarisie dostawcą nowych miejskich autobusów w Polsce. Ostatnio przetargi, dzięki którym na ulice polskich miast trafią mercedesy, rozstrzygnięto m.in.
w Krakowie, w
Zielonej Górze i w
Bydgoszczy, a
do Warszawy trafiło 80 autobusów w ramach leasingu dla MZA.
– Pracę dla koncernu Daimler rozpocząłem 18 lat temu w polskiej spółce zajmującej się importem i dystrybucją samochodów oraz części Mercedes-Benz, Fuso i smart. Doświadczenie zawodowe zbierałem w wielu obszarach, począwszy od pracy w dziale logistyki, przy tworzeniu CRM, poprzez prowadzenie Działu Szkoleń i zarządzanie Działem Rozwoju Sieci Dealerskiej, aż do szefa Działu Produktu i Marketingu Mercedes-Benz Cars. Wiele z moich zadań polegało na proponowaniu i wprowadzaniu zmian w organizacji czy sposobie pracy, które ułatwiały klientom poznanie oferty Mercedes-Benz oraz wyjaśniały zalety naszych produktów i usług w sposób dopasowany do oczekiwań klientów – tłumaczy Konarski.
– EvoBus Polska jest organizacją cenioną przez klientów za produkty, usługi i profesjonalizm pracowników. W moim przekonaniu to silna i niezmiernie istotna baza rozwoju. Przyszłość wynikać będzie przede wszystkim ze zmian naszego otoczenia. Zmiany w transporcie, i tym samym w wymaganiach naszych klientów, które spowodują takie trendy jak urbanizacja, digitalizacja czy coraz ostrzejsze normy środowiskowe, z pewnością będą duże i w moim przekonaniu nastąpią szybko. Dla EvoBus Polska oznacza to, że nie tylko nasze produkty, ale także cała oferta i sposób działania muszą wręcz wyprzedzać te zmiany, aby w maksymalnym stopniu wspierać naszych klientów w rozwoju ich biznesu. To jest mój cel – dodaje.
– Jestem dumny z tego, co udało nam się razem, jako zespołowi, osiągnąć – mówi z kolei Cavotta, który z polskim oddziałem Evobusa żegna się po pięciu latach szefowania. – Rekordowe wyniki ostatnich lat stanowią tylko jedną stronę medalu. Moi pracownicy wiedzą, że o wiele ważniejszy od wyników jest dla mnie sposób, w jaki współdziałamy ze sobą i naszymi partnerami biznesowymi – chwali się.
– Po 18 latach pracy w koncernie Daimler postanowiłem podążyć inną ścieżką i zmieniłem branżę. Wrócę do Niemiec i pomogę w rozkręcaniu biznesu z zakresu ochrony środowiska i nowych, zielonych technologii. Mam nadzieję, że niebawem spotkam ludzi, których tutaj zostawiam, gdyż jako fan autobusów zamierzam pojawiać się na branżowych targach – zapowiada.