Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowe tramwaje dla Wrocławia: Trójczłonowe, min. 20% niskiej podłogi

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Nowe tramwaje dla Wrocławia: Trójczłonowe, min. 20% niskiej podłogi
fot. Radosław Drożdzewski (Zwiadowca21), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK we Wrocławiu rozpisało zapowiadany przetarg na dostawy 40 nowych tramwajów. Pojazdy mają być przynajmniej częściowo niskopodłogowe. Jej udział jednym z kryteriów oceny, a minimalny poziom określono na zaledwie 20%. Pierwsze pojazdy mają dotrzeć do Wrocławia już w przyszłym roku.

Przedmiotem rozpisanego przez MPK Wrocław przetargu jest dostawa 40 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych. Zamawiający wymaga tramwajów trójczłonowych o długości 26,5-32 m i szerokości 2,35-2,4 m.

Pojemność całkowitą określono na 175 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym minimum 30 miejsc siedzących, z czego co najmniej dwa będą dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymaganych jest pięć drzwi. Powinny być one odkładane lub odskokowo-przesuwne na zewnątrz. Wszystkie tramwaje muszą być wyposażone w informację pasażerską, łączność, monitoring, kasowniki, ogrzewanie nawiewne, okna uchylne bądź przesuwne, klimatyzację.

Pojazdy mają być częściowo bądź całkowicie niskopodłogowe. Minimalny udział niskiej podłogi to 20%. W części niskopodłogowej wysokość wejścia określono maksymalnie na 350 mm nad poziomem główki szyny, w pozostałych strefach 380 mm, a nad wózkami maks. 520 mm. W strefie wysokopodłogowej wejście powinno znaleźć się na wysokości nie więcej niż 450 mm. Szerokość przejścia wzdłuż wagonu określono na co najmniej 650 mm – z dopuszczeniem zwężenia w strefie wózków do 550 mm na wysokości powyżej 100 mm od poziomu podłogi i do 420 mm poniżej tego poziomu.

Pudło wagonu powinno być wykonane w konstrukcji metalowej z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Poszycie zewnętrzne ma być wykonane z blachy nierdzewnej lub laminatów. W budowie wózka powinno być zastosowane odsprężynowanie pierwszego i drugiego stopnia oraz elastyczne elementy koła. Wymagana jest gotowość techniczna na poziomie co najmniej 90% w okresie miesiąca kalendarzowego. Przeglądy kontrolne mają być dokonywane nie krócej niż co 6 tys. km, a okres między naprawami głównymi określono na co najmniej 500 tys. km.

W przetargu mogą brać udział firmy, które w okresie ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej 20 fabrycznie nowych, całkowicie lub częściowo niskopodłogowych tramwajów, wyposażonych w podzespoły napędu (falowniki, silniki, przetwornice) oraz układ klimatyzacji już produkowane i eksploatowane w okresie nie krótszym niż 2 lata.

Termin składania ofert to 3 lipca. O wyborze zadecydują cena (60%), udział niskiej podłogi (15%), termin dostawy trzech pierwszych sztuk tramwajów (3%) oraz wyposażenie tramwajów w urządzenia hydrauliczne i pneumatycznie, które nie wymagają badań dozoru technicznego (2%). Pierwsza dostawa, składająca się z co najmniej trzech tramwajów, ma zostać przekazana najpóźniej do 15 grudnia 2018 r. A wszystkie pojazdy – do 30 listopada 2019 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij