Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Nowa, naziemna stacja metra w Hadze. Jak powstawała? (wideo)

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-08-26 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowa, naziemna stacja metra w Hadze. Jak powstawała? (wideo)
Fot. Prorail
Nowa, naziemna stacja metra w Hadze. Jak powstawała? (wideo)
Nowa, naziemna stacja metra w Hadze. Jak powstawała? (wideo)
Nowa, naziemna stacja metra w Hadze. Jak powstawała? (wideo)
W Hadze powstała nowa stacja metra przy głównym dworcu holenderskiej stolicy. Oddanie do użytku stacji kończy olbrzymią przebudowę dworca Den Haag Centraal.

Stacja metra istniała już przy Den Haag Centraal, jednak trwająca kilka lat przebudowa dworca wymusiła na konstruktorach budowę nowego obiektu i wyprowadzenia peronu do nowej, sąsiadującej z dworcem hali (wcześniej metro zatrzymywało się tuż obok pociągów, przy jednym z peronów). Imponującą konstrukcję ze stali i szkła budowano prawie dwa lata. Zlokalizowana 12 metrów nad ziemią peron oddano do użytku 22 sierpnia. Wcześniej – 1 lutego – zakończono przebudowę dworca kolejowego.



 Pociągami na linii E, która do niej dojeżdża, możemy dojechać do Rotterdamu. Metro działa z resztą w ramach sieci RET – czyli rotterdamskiej komunikacji miejskiej – i kolei Randstad jednocześnie, spinającej Hagę, Rotterdam i miasto Zoetermeer. To oznacza, że wagony przystosowane są zarówno do korzystania z napowietrznej sieci trakcyjnej Randstadu na odcinku Den Haag Centraal – Melanchtonweg (Randstad Rail jest w praktyce połączeniem metra i szybkiego tramwaju), jak i z trzeciej szyny, która występuje w rotterdamskim metrze. Linia E dojeżdża do stacji Slinge, po drodze zatrzymując się pod jedną z kilku najważniejszych stacji kolejowych w Holandii – Rotterdam Centraal, Warto zaznaczyć, że linia E na większości trasy przebiega w śladzie linii kolejowej, którą przekształcono w metro z uwagi na postępującą urbanizacje okolic Hagi i Rotterdamu.

Co ciekawe – szybciej z głównej stacji Hagi do Rotterdamu Centraal dojedziemy bezpośrednim pociągiem który, który zaczyna bieg zaledwie kilkadziesiąt metrów od peronów metra. Linia metra przebiega bowiem przez inne miejscowości, które dzięki jego istnieniu zyskały znakomite połączenia z ważnymi dworcami w obu miastach. Następnym krokiem naprzód metra w Rotterdamie będzie z resztą przekształcenie kolejnej kolejowej trasy w naziemne metro. Tak stanie się z linią kolejową do portu morskiego i terminalu promowego w Hoek Van Holland. Dojadą tam wagony metra linii B.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Sztokholm. Metro bez maszynistów już w 2025 r.

Komunikacja

Sztokholm. Metro bez maszynistów już w 2025 r.

Jakub Dybalski 23 sierpnia 2016

W Toronto tramwaj przegrał z metrem

Komunikacja

W Toronto tramwaj przegrał z metrem

Jakub Dybalski 29 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS