Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Nowa kładka przez Wisłę nie musi być wcale zardzewiała?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Nowa kładka przez Wisłę nie musi być wcale zardzewiała?
mat. UM Warszawa
Wczoraj (14 września) stolica wybrała projekt nowej kładki pieszo-rowerowej, która ma przeciąć Wisłę na wysokości Karowej i Okrzei. Okazuje się, że zaproponowane rozwiązania wcale nie muszą być ostateczne – łącznie z podstawową sprawą, jaką jest użyty materiał. Komisja konkursowa zaleciła zastanowienie się projektantom, czy w ogóle warto ten materiał wykorzystać.

Warszawa rozstrzygnęła międzynarodowy konkurs na projekt nowej kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę na wysokości Karowej i Okrzei. Wygrała praca złożona przez firmę Schuessler-Plan Inżynierzy. Komisja doceniła prostą, powściągliwą formę. – Obiekt niewątpliwe wpisuje się w krajobraz miasta, ma elegancką formę, która uzupełnia tę część Warszawy i nie kontrastuje z pobliskim Starym Miastem – mówi Marek Mikos, zastępca Biura Architektury i Planowania Przestrzennego w Urzędzie Miasta, który był zastępcą przewodniczącego sądu konkursowego.

Zwycięska praca to na razie koncepcja. Projektant zostanie dopiero zaproszony do negocjacji ws. zlecenia z wolnej ręki na opracowanie projektu. Wiele szczegółów może więc ulec zmianie – tym bardziej, że komisja konkursowa miała sporo zaleceń, chociażby związanych z powiązaniami przeprawy. – W miarę możliwości projektant powinien rozważyć dodatkowe połączenia komunikacyjne na prawym brzegu – w szczególności w kierunku Portu Praskiego. Wydaje się też, że powinien przeprowadzić analizę połączenia mostu z bulwarami w kierunku północnym – wskazuje Marek Mikos.

Wiele kwestii wymaga jeszcze uzgodnień z Regionalnym Zarządem Dróg Wodnych. – To klucz do wielu szczegółów. Rozwiązanie projektowe na lewym brzegu może wymagać korekty w zakresie geometrii ramp i biegu schodów – mówi Mikos. Jak wyjaśnia, chodzi o warunek związany z poziomem wysokiej wody żeglownej.

Okazuje się, że uwagi mogą dotyczyć tak podstawowej kwestii, jak użyte materiały. Wyróżnikiem pracy jest popularna ostatnio stal cortenowska. To materiał o podwyższonej odporności na warunki atmosferyczne, który pokrywa się naturalną warstwą, przypominającą rdzę. – Jury w zaleceniach proponuje zmianę materiału cortenu – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Komisja ma szereg obaw związanych z utrzymaniem i „starzeniem się” przeprawy. – Ze względu na zastosowany w projekcie materiał – czyli stal cortenowska – zaleca się staranne opracowanie detali konstrukcyjnych i architektonicznych, by uniknąć wszelkich problemów na etapie eksploatacji i eliminować ewentualne zacieki w kontakcie z proponowanymi materiałami, czyli betonem, kompozytem drewnianym czy posadzką. Ze względów utrzymaniowych warto przemyśleć zastosowanie tego materiału, zastanowić się nad wariantem z zastąpieniem stali cortenowskiej standardową stali o takich samych parametrach wytrzymałościowych – mówi Marek Mikos. Podkreśla, że studiów wymaga też kwestia iluminacji obiektu.

O tym co przeciw kładce mają jej przeciwnicy i czy to sensowne argumenty, przeczytacie tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Rośnie most pieszo-rowerowy na Pragę

Mobilność

Warszawa. Rośnie most pieszo-rowerowy na Pragę

Redakcja/inf. pras. 12 grudnia 2022

Warszawa: Pierwsza podpora kładki przez Wisłę gotowa

Przestrzeń

Warszawa: Kładka przez Wisłę bez odwołań. Bliżej umowy

Przestrzeń

Warszawa: Wybrany wykonawca kładki przez Wisłę. Za 120 mln zł

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa. Rośnie most pieszo-rowerowy na Pragę

Mobilność

Warszawa. Rośnie most pieszo-rowerowy na Pragę

Redakcja/inf. pras. 12 grudnia 2022

Warszawa: Pierwsza podpora kładki przez Wisłę gotowa

Przestrzeń

Warszawa: Kładka przez Wisłę bez odwołań. Bliżej umowy

Przestrzeń

Warszawa: Wybrany wykonawca kładki przez Wisłę. Za 120 mln zł

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5