Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-11-03 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Przegubowy autobus elektryczny CRRC Fot. ms, transport-publiczny.pl
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Nie tylko BYD, czyli Chińczycy z CRRC i Higera na Busworld [zdjęcia]
Coraz więcej do pokazania w Europie ma transportowy gigant CRRC, który znany jest bardziej z produkcji taboru, infrastruktury i systemów. Firma subwencjonowana przez rząd chiński dostarcza już tabor kolejowy na Bałkany, będzie też dostawcą pociągów dla Leo Express, a być może, o czym wciąż mówi się w kuluarach, stanie się właścicielem czeskiej Skody.

CRRC, oprócz całej gamy silników elektrycznych, przekładni i baterii przez siebie produkowanych, pokazał dwa autobusy. Pierwszy z nich to 18-metrowy, oczywiście w pełni elektryczny pojazd niskopodłogowy, o karkołomnej nazwie typu: TEG1680BEV z baterią litową o pojemności 122 kWh. Ciekawostką w nim zastosowaną są przeszklone do bardzo małej wysokości ściany boczne (rozwiązanie to Chińczycy najprawdopodobniej podpatrzyli z autobusów Irisbus, Francuzi wykazali się jednak większą finezją). Autobus ma też olbrzymie otwierane okna. Nie udało nam się dowiedzieć, czy to ze względu na brak w nim, bardzo przecież prądożernej, klimatyzacji. Z zewnątrz przegubowiec prezentuje się natomiast bardzo przyzwoicie. Jego ściana czołowa nieco przypomina najnowsze elektryczne autobusy Volvo.

E-bus z superkondensatorem od CRRC

Drugi – 12-metrowy autobus CRRC, testowany m.in. w duńskim Aalborgu, posiada superkondensatory, które sprawiają, że zasięg pojazdu rośnie nawet do 300 kilometrów, co w zasadzie zrównuje go w zastosowaniu z pojazdami diesla w większości miast. Na pętlach potrzebny jest jednak czas na naładowanie autobusu. Zaletą z pewnością jest to, że jest aluminiowy, a żywotność konstrukcji określono na 20 lat. Niestety, prezentowany w Belgii przy tym rozwiązaniu podłogi, w wersji 3-drzwiowej musiałby być niewejściowy, a nie niskopodłogowy. Pojazd wewnątrz nie ma też w sobie nic z elegancji, która charakteryzuje produkty, które mają przyciągnąć pasażera na pokład. To po prostu prosty autobus, zapewniający przewóz – bez fajerwerków, a nawet z pewnymi niedociągnięciami w wykończeniu.

Higer także z superkondensatorem

Także Higer, jeden z trzech dużych chińskich producentów, który pokazał swoje autobusy, zaprezentował pojazd z superkondensatorami. W stosunku do 12metrowego e-busa z CRRC, nie odbiegał szczególnie na plus jeśli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych, jednak technologia budowy napędu z pewnością warta jest uwagi. O rozwiązaniu promowanym przez Chariot e-bus, będącym europejskim dystrybutorem Higera, więcej piszemy tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]

Komunikacja

Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]

Michał Szymajda 31 października 2017

Volvo 7900 Electric z zapowiedzią autonomicznych rozwiązań [zdjęcia]

Komunikacja

Volvo 7900 Electric z zapowiedzią autonomicznych rozwiązań [zdjęcia]

Michał Szymajda 28 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS